Inscriure l'Associació al Registre d'Entitats de la Generalitat de Catalunya

Un cop elaborats els estatuts i l’acta fundacional cal procedir a realitzar la inscripció de la constitució al Registre d’Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. 

La inscripció es pot fer de dues maneres:

  • Per internet: Suposa un estalvi del 50% en la taxa que cal pagar però s’ha de disposar d’un certificat digital acceptat (DNI electrònic, IdCat, etc). 
  • Presencialment: Cal omplir la documentació que es troba a la web de la Generalitat i lliurar-la en mà al registre corresponent. 

En concret caldrà portar a les oficines de registre de la Generalitat o bé a l’oficina de Benestar Social que la Generalitat té a Manresa (Plaça de la Democràcia,1), la següent documentació: 

  1. La sol·licitud d’inscripció: Cal omplir el pdf i quan s’imprimeixi es generarà una carta de pagament de la taxa corresponent.
  2. Resguard de pagament de la taxa: un cop impresa la carta de pagament, caldrà anar a una oficina de La Caixa per abonar l’import i guardar-ne el resguard.
  3. Original i còpia dels estatuts
  4. Original i còpia de l’acta fundacional.
  5. Còpia dels DNI dels membres que conformen la junta.