16:34:23 28 Juny 2025
Normativa
NORMATIVA EN MATÈRIA D’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA
En aquest apartat podeu consultar tota la normativa en matèria d'Administració electrònica, tant la municipal com la de la resta d’administracions.
Unió Europea
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).
- Directiva (UE) 2016/2102 sobre la accesibilidad de los sitios web y aplicaciones móviles de los organismos del sector público
- Reglamento (UE) 2024/1689 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 13 de junio de 2024, por el que se establecen normas armonizadas en materia de inteligencia artificial y por el que se modifican los Reglamentos (CE) n.° 300/2008, (UE) n.° 167/2013, (UE) n.° 168/2013, (UE) 2018/858, (UE) 2018/1139 y (UE) 2019/2144 y las Directivas 2014/90/UE, (UE) 2016/797 y (UE) 2020/1828 (Reglamento de Inteligencia Artificial)
Administració General de l'Estat
- Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.
- Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del sector públic.
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999: Reial decret 1720/2007 que succeeix al Reial decret 994/1999, de mesures de seguretat dels fitxers automatitzats que continguin dades personals.
- Llei 56/2007, de mesures d'impuls de la societat de la informació.
- Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic.
- Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat en l’àmbit de l’Administració electrònica.
- Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.
- Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
- Llei 6/2020, d’11 de novembre, reguladora de determinats aspectes dels serveis electrònics de confiança.
- Real decreto 311/2022, de 3 de mayo, por el que se regula el Esquema Nacional de Seguridad.
- Llei 25/2015, de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de la càrrega financera i altres mesures d'ordre social.
Generalitat de Catalunya
- Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
- Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.
- Decret 76/2020, de 4 d'agost, d'administració digital.
Ajuntament de Manresa
- Ordenança d’administració electrònica i transparència de l’Ajuntament de Manresa.
- Protocol de Digitalització de l’Ajuntament de Manresa.
- Política de gestió de documents electrònics de l’Ajuntament de Manresa.
- Reglament d’ús de les dades personals i els sistemes d’informació.
- Reglament de funcionament de la Bústia Ètica i de Bon Govern de l’Ajuntament de Manresa