-
Inici -
Serveis - Atenció a la ciutadania
- Acollida i Nova Ciutadania
- Barris i Acció Comunitària
- Comerç, fires i mercats
- Cooperació i Solidaritat
- Cultura
- Comunicació
- Empresa i emprenedoria
- Ensenyament
- Esports
- Feminismes
- Gestió documental i arxiu
- Gestió tributària i recaptació
- Habitatge
- Infància
- Joventut
- LGTBI
- Llengua
- Medi Ambient
- Mobilitat
- Participació ciutadana
- Residus i Neteja
- Persones grans
- Policia local, protecció civil i emergències
- Població
- Projectes urbans
- Sanitat
- Serveis funeraris
- Serveis Socials
- Tresoreria - pagaments
- Treball i ocupació
- Coneixement
- Urbanisme
- Via pública
- Adreces i telèfons municipals
-
Sanitat - Actes del Consell Municipal de Drogodependències i altres Addiccions
- Actes del Consell Municipal de Salut
- Alimentació saludable
- Altres animals / plagues
- Animals de companyia
- Educació sanitària
- Enquesta de percepció de salut
- Farmàcies d'urgència
- Manresa càrdioprotegida
- Pla municipal de salut
- Prevenció d'addiccions
- Segell de Qualitat Sanitària
- Seguretat i higiene alimentària
- Subvencions de Salut Pública
- Tatuatge, pírcing i micropigmentació
-
Seguretat i higiene alimentària - Manipuladors aliments
- Declaració responsable en matèria de seguretat alimentària (Sol·licitud d'Inscripció al cens municipal d'establiments minoristes d'alimentació de Manresa)
- Plans autocontrols
- Sectors alimentaris
- Normativa general
- Inspeccions establiments minoristes alimentació
- Campanya seguretat alimentària "Manresa et cuida"
Inspeccions establiments minoristes alimentació
L’any 2011 amb la publicació del RD 191/2011 de 18 de febrer, (on es derogaven les Autoritzacions Sanitàries de Funcionament i s’obligava als ajuntaments a la creació d’un cens municipal d’establiments minoristes d’alimentació ), va quedar invalidat el procediment que es venia fent servir ( de freqüències mínimes d’inspecció) i va obligar-nos a re-formular tot el procés d’inspeccions.
Finalment el 2013 es va aprovar per Ple Municipal el “nou pla d’inspeccions”, basat en la valoració del risc alimentari, en el temps transcorregut entre les inspeccions i en aplicar un factor de correcció que ens permet anar a tot tipus d’establiment, encara que per definició sigui un establiment de risc baix ( perquè no hi ha manipulació, producte no fàcilment periple,...).
Aquesta és una nova eina més dinàmica que ens permet estar actuant sempre sobre els establiments que presenten el risc alimentari més alt i, en menys freqüència però també sobre els establiments de risc alimentari baix.
A principis de 2015 també es va elaborar un protocol per l’aplicació de multes i sancions derivades de l’activitat inspectora i gràcies a una ajuda de la Diputació de Barcelona es va auditar el servei d’inspecció segons la norma de qualitat UNE-EN-ISO 9001:2008 ,obtenint un resultat favorable.
Així doncs, les inspeccions es programen en funció d’una fórmula que es basa en la valoració del risc alimentari que presenta cada establiment i en el temps que fa que no s’ha anat a inspeccionar aquell establiment en concret.
Excepcionalment, si hi ha denúncia, alguna toxiinfecció,...es fan inspeccions també d’ofici , fora del pla d’inspeccions,per corregir de forma urgent les condicions sanitàries de l’establiment.
Si teniu interès en veure quins són els protocols que s’utilitzen per realitzar les valoracions del risc alimentari als establiments i quins són els protocols d’inspecció que s’utilitzen ho podeu consultar en la documentació aquí adjunta. Són eines que ens permeten objectivar les visites de valoració i inspecció i també us poden servir, en cas que tingueu o treballeu en un establiment alimentari , per reduir riscos i per tant millorar el servei i seguretat dels aliments que oferiu i es consumeixen a Manresa.