Pròrrogues mercats venda no sedentària
PRÒRROGUES MERCATS VENDA NO SEDENTÀRIA
Per resolució d’1 d’agost de 2025, l’Ajuntament de Manresa ha aprovat les bases i la convocatòria per a sol·licitar la pròrroga expressa de les autoritzacions per a la venda no sedentària als mercats de La Font dels Capellans, el Xup i el mercat de les Flors.
En aquesta resolució també s’informa a les persones titulars de les autoritzacions dels mercats que les autoritzacions per a la venda no sedentària d’aquests mercats finalitzen el dia 6 d’octubre de 2025, per la qual cosa poden sol·licitar la pròrroga de l’autorització.
Així mateix s’informa que al trobar-se l’Ordenança reguladora de la venda no sedentària a Manresa en tràmit d’informació pública, aquesta pròrroga esta condicionada a l’aprovació definitiva de l’Ordenança.
D’acord amb les bases i la convocatòria, la sol·licitud de prorroga de les autoritzacions haurà de fer-se segons s’indica a continuació:
Requisits dels sol·licitants
Podran accedir a la pròrroga de l’autorització les persones que tinguin en vigor una autorització de venda no sedentària als mercats de marxants de la Font dels Capellans, de les Flors i del Xup
Termini de Presentació de sol·licituds
Del 7 d’agost al 14 de setembre de 2025
Forma de presentació:
La sol·licitud a través de mitjans electrònics es realitzarà a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Manresa a través del següent
Documentació:
Documentació: Les persones interessades hauran de presentar la documentació següent:
- Permís de treball per compte propi (únicament en el cas de persones estrangeres).
- Còpia de l’escriptura de constitució i dels estatuts de l’entitat i document d’inscripció de l’entitat al registre públic corresponent, si s’escau. El seu objecte social ha d’incloure l’exercici de la venda no sedentària o bé que es trobi inclòs en el moment de resultar adjudicatari.
- Còpia del document acreditatiu de poders del representant i DNI/NIF de la persona signant, si escau.
- Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de prohibició de contractar i de complir tots aquells requisits establerts en la normativa d’aplicació. Tan sols serà necessari adjuntar el document en cas que s’actui a través d’un representant (segons model que consta als documents incorporats aquesta pàgina)
- Declaració responsable alimentària, en el cas de parades d’alimentació (segons model que consta als documents incorporats aquesta pàgina)
- Document acreditatiu de l’alta en el cens d’empresaris, professionals o retenidors (model 036 o 037).
- Document acreditatiu de l’alta al règim d’afiliació a la Seguretat Social.
- Còpia de la pòlissa l’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els riscos de l’activitat, amb un capital mínim de 300.000€ i rebut de pagament vigent.
Procediment
Una vegada examinades les sol·licituds i la documentació presentada, si no compleixen els requisits establerts se’ls requerirà atorgant un termini a l’efecte. Si no aporten la documentació requerida i/o no esmenen els defectes, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud, d’acord amb el que disposa l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es dictarà resolució, per part de l’òrgan competent, per la qual s’atorgui o es denegui la pròrroga sol·licitada.
Formes de contacte
Per qualsevol informació relacionada amb les pròrrogues us podeu posar en contacte a través del correu electrònic següent:
Correu electrònic: promanresa.comerç@ajmanresa.cat