Quadre classificació de l'Ajuntament de Manresa
El Quadre de Classificació documental corporatiu és una estructura jeràrquica i lògica de conceptes que reflecteixen les funcions, activitats i operacions de l’organització. Aquest és un instrument fonamental per a la gestió dels documents d’arxiu.
Actualment el quadre de classificació es troba en un procés d’actualització/reformulació per adequar-se a les noves necessitats de gestió documental, molt especialment relacionades amb la progressiva implantació de l'Administració electrònica a l’Ajuntament i a l’automatització dels procediments de gestió documental i arxiu. En aquest procés, s'està utilitzant un estàndard de classificació per a la documentació comuna d'ens locals proposat per la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya.
En aquest apartat podeu trobar dos documents:
1. El Quadre de la documentació administrativa de l’Ajuntament de Manresa (relació de sèries documentals) basat en la proposta de "Cuadro de organización de fondos de archivos muncipales: ayuntamientos de 1a categoría, Grupo de Trabajo de Archiveros Municipales de Madrid” de la Consejería de Cultura, Deportes y Turismo. Dirección General de Cultura, 1985. Correspon a la classificació que s'ha aplicat fins a l'aparició de l'Administració electrònica.
2. El Model de Quadre de Classificació (QdCAC) publicat per la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya. L'Ajuntament de Manresa s'hi va adherir el 2016 i és el model de referència per a la producció administrativa actual.