Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

Elaboració d'informes: Integració social, habitatge.

Proposta d'Informe d'habitatge per al reagrupament familiar:

La legislació d'estrangeria marca la obligatorietat d'obtenir un informe d'idoneïtat de l'habitatge de cara a fer possible la re agrupació familiar de les persones immigrades (cònjuge, fills), així com en el cas d'haver canviat de pis i estar pendent de renovació dels permisos, en aquest cas també caldrà fer la demanda d'informe. L'Ajuntament tramita la proposta d'informe que posteriorment emet la Generalitat de Catalunya, i la fa arribar a la persona sol·licitant

Procediment: Cal demanar hora amb antelació a través de la OAC (Oficina d'atenció al ciutadà)  i/o centraleta Ajuntament: 93 878 2300. És necessari complir tot un seguit de requisits per poder tenir un informe favorable, i entre aquests s'haurà de portar la següent documentació:  DNI/NIE; originals dels rebuts de llum, aigua i gas; cèdula habitabilitat; original de l'escriptura del pis i rebut de l'IBI o contracte d'arrendament i darrer rebut. Cal fer un ingrés per les taxes a la Generalitat de Catalunya i portar el resguard, així com pe les despeses d'elaboració de l'Ajuntament.  Una arquitecta tècnica municipal  farà la proposta d'informe a partir de la documentació aportada. La proposta d'informe es farà arribar telemàticament a la Generalitat, i aquest un cop redactat l'informe oficial fa arribar-los a la Subdelegació de Govern i al propi interessat.

Localització sol·licitud: Plaça Major, 1, bxs (OAC- Agent d'Acollida)

Proposta d'Informe d'Integració (antic Arrelament):

Igual que el punt anterior, i a banda dels temes propis que tracten els Serveis Socials, és d'interès  saber on adreçar-se per tal de sol·licitar l'informe d'Integració social, requisit marcat per la legislació d'estrangeria en certes situacions concretes:

A) Arrelament socioformatiu (imprescindible 2 anys d'empadronament i cumplir la eresta de requisits legals) 

B) Dificultats per fer la renovació de l'autorització inicial o permisos de residència. Cal aportar documentació personal (NIE, passaport, certificat padró històric, certificats cursos realitzats, etc). 

Aquest informe s'ha de sol·licitar a l'OAC (Agent d'Acollida) a través d'una instància,  on serà atès/sa per l'Agent d'Acollida.. La proposta d'informe s'envia telemàticament a la Generalitat, la qual emet l'informe i el fa arribar a la subdelegació de govern i còpia al propi interessat.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • WC Publics
  • Whatsapp a l'Ajuntament
  • Síndica de greuges
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat