Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

Procediment per a l’elaboració d’una llista de persones interessades en exercir la venda no sedentària de productes agroalimentaris en els mercats de proximitat de Manresa

Documents

Per resolució de 21 d’agost de 2025, l’Ajuntament de Manresa ha aprovat les bases i la convocatòria per a l’elaboració d’una llista de persones interessades en exercir la venda no sedentària de productes agroalimentaris en els mercats de proximitat de Manresa.

En aquesta resolució també s’informa a les persones titulars de les autoritzacions dels mercats que les autoritzacions per a la venda no sedentària d’aquests mercats finalitzen el dia 6 d’octubre de 2025.

D’acord amb les bases i la convocatòria,  la sol·licitud per a formar part dels mercats de venda de proximitat de la ciutat de Manresa haurà de fer-se segons s’indica a continuació:

Requisits dels sol·licitants

Les persones interessades en exercir la venda no sedentària de productes agroalimentaris en el mercats de proximitat de Manresa hauran de reunir els requisits establerts en l’article 59 de l’Ordenança reguladora de la venda no sedentària a Manresa, aprovada inicialment per acord plenari de 17 de juliol de 2025 i que són els següents:

  1. Quan es tracti de persona jurídica, caldrà que estigui legalment constituïda, inscrita en el Registre oficial corresponent.
  2. Estar donat d'alta al cens d'obligats tributaris corresponent i satisfer les obligacions fiscals inherents a l'exercici de l’activitat, tant estatals com autonòmiques i locals.
  3. Estar donat d'alta i al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social que correspongui, tant pel que fa al titular com en relació amb els seus possibles empleats. En aquest sentit, no es consideren empleats per compte aliè els familiars als quals es refereix l'article 1.3 e) de l'Estatut dels treballadors, sense perjudici de la seva inclusió en el règim de treballadors autònoms si es donen les condicions previstes a la normativa de la Seguretat Social.
  4. Complir tots aquells requisits que estableixin les reglamentacions específiques a aplicar als productes que tinguin a la venda.
  5. Complir amb la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
  6. Disposar d’una assegurança de responsabilitat civil vigent, suficient i proporcionada per cobrir les despeses derivades dels sinistres individuals i col·lectius que es puguin causar en l’exercici de l’activitat.
  7. Les agrupacions de productors agraris podran adoptar qualsevol forma d’entitat associativa reconeguda en dret. S’inclouen dins aquesta modalitat les cooperatives agràries i les societats agràries de transformació.
  8. Ser titulars d’una explotació les dades de la qual constin en el sistema integrat d’explotacions agràries de Catalunya. En el cas de les agrupacions de productors agraris aquest requisit l’han de complir els membres que siguin productors agraris.
  9. Haver presentat la DUN.
  10. Complir els requisits establerts en la normativa reguladora de la producció i elaboració de productes agroalimentaris  que resultin aplicables en cada cas
  11. En cas d’artesania alimentària haurà de realitzar-se sota la categoria de microempresa[1].

Termini de Presentació de sol·licituds

Del 4 al 14 de setembre de 2025

Forma de presentació:

La sol·licitud a través de mitjans electrònics es realitzarà a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Manresa  a l’adreça:

https://www.manresa.cat/seu/menu/fitxa/1272?nocache=1

Documentació:

Documentació: Les persones interessades hauran de presentar la documentació següent:

-   Sol·licitud segons model normalitzat

-   Còpia de l’escriptura de constitució i dels estatuts de l’entitat i document d’inscripció de l’entitat al registre públic corresponent, si s’escau.

-   Còpia  del document acreditatiu de poders del representant i DNI/NIF de la persona signant, si escau.

-   Document acreditatiu de l’alta en el cens d’empresaris, professionals o retenidors  (model 036 o 037).

-   Document acreditatiu de l’alta al règim d’afiliació a la Seguretat Social.

-   Còpia de la pòlissa l’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els riscos de l’activitat i rebut de pagament vigent.

-   Còpia de la presentació de la DUN

-   Declaració responsable alimentària, segons model normalitzat.

-   Declaració responsable conforme la persona sol·licitant no es troba incursa en cap dels supòsits establerts a l’article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Tan sols serà necessari adjuntar la declaració responsable en el cas que s’actuï a través d’un representant.

-   Declaració responsable de complir tots aquells requisits establert en la normativa específica per a l’exercici de l’activitat. Aquesta declaració comportarà l’autorització a l’Ajuntament perquè pugui obtenir l’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’AEAT, la Hisenda municipal i amb la TGSS a través de certificats telemàtics. Això també comporta l’autorització perquè pugui obtenir l’acreditació del compliment de les obligacions relatives a la cotització, la relació nominal de treballadors i altres vinculades a l’activitat. Tan sols serà necessari adjuntar la declaració responsable en el cas que s’actuï a través d’un representant.

L’Ajuntament podrà requerir altra documentació addicional que cregui convenient per tal de constatar que es reuneixen els requisits per poder exercir la venda de productes agroalimentaris en mercats de proximitat

Procediment

Una vegada examinades les sol·licituds i la documentació presentada, si no compleixen els requisits establerts se’ls requerirà atorgant un termini a l’efecte. Si no aporten la documentació requerida i/o no esmenen els defectes, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud, d’acord amb el que disposa l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, si existeixen llocs vacants per a totes les persones interessades es podran adjudicar directament.

La determinació dels llocs a ocupar correspondrà a l’Ajuntament, seguint criteris tècnics i organitzatius.

En el cas que, una vegada transcorregut el període de presentació de sol·licituds, encara existeixin llocs vacants, podran adjudicar-se directament a les persones que reuneixin els requisits per exercir la venda no sedentària de productes agroalimentaris en els mercats de marxants.

Formes de contacte

Per qualsevol informació relacionada amb les pròrrogues us podeu posar en contacte a través del correu electrònic següent:

Correu electrònic: promanresa.comerc@ajmanresa.cat


[1] D'acord amb el Reglament  651/2014, de 17 de juny de la Comissió Europea es considera microempresa aquella que ocupa menys de 10 persones i que té un volum de negocis anual o un balanç general que no supera els 2 milions d'Euros

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Whatsapp a l'Ajuntament
  • Síndica de greuges
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat