31/07/2026
El programa ha ofert un ampli ventall d’activitats esportives, artístiques i d’oci dirigides a joves de 12 a 29 anys.
L’Estiu Jove, organitzat per l’Ajuntament de Manresa en col·laboració amb altres entitats i serveis de la ciutat, tanca l’edició 2026 amb un gran èxit de participació. Les propostes d’enguany han tingut una valoració molt positiva, amb una participació de 1.600 joves, superant amb èxit les expectatives, fins i tot en les jornades marcades per la intensa calor.
Activitats consolidades i novetats destacades
Entre les propostes amb més assistència hi ha hagut clàssics de la ciutat com el XX Torneig de vòlei platja, les piscines nocturnes amb música i còctels sense alcohol, i el casal d’estiu d’Òrbita Jove (per a joves de 13 a 17 anys), que enguany ha ampliat l'oferta a 5 setmanes.
Pel que fa a les activitats de gran format, han tingut una gran acollida la Nit de realitat virtual i jocs arcade, la tarda d’inflables aquàtics realitzada a la plaça Milcentenari on van assistir més de 100 persones, l’escape room nocturn ‘El Malefici’, la novetat d’enguany de l’Urban Esport Fest 3x3 de futbol, i la sortida a PortAventura on es van augmentar les places disponibles davant l’alta demanda.
Les activitats de petit format i de caràcter més artístic —com els tallers d’espelmes naturals, impressió 3D, gelats naturals o perruqueria i trenes— han mantingut un excel·lent nivell d'assistència.
Per la seva banda, les càpsules formatives per a joves a partir de 16 anys han registrat un ple absolut. En aquesta edició s’han ofert els cursos de manipulació d’aliments, de cangur, i de primers auxilis bàsics. Atès l'elevat interès, l'organització ja treballa per donar-hi continuïtat en pròximes edicions.
Inclusió Social i Pla Local de Joventut
El programa d’Estiu Jove s’ha dissenyat amb una perspectiva inclusiva i integradora. La majoria de les activitats han estat gratuïtes i les activitats de pagament han comptat amb preus simbòlics per garantir-ne l’accés a tothom.
S’han assolit els objectius del Pla Local de Joventut en poder oferir una programació adreçada a la població jove, gratuïta i de qualitat, oferint espais d’oci i de lleure segurs. Així mateix, s’ha treballat en xarxa i coordinadament amb entitats i serveis juvenils de la ciutat programant activitats com ara el torneig de vòlei, els tallers programats pel casal de Joves La Kampana, les piscines nocturnes, i el 5è Concurs de rap en català (posposat per al mes de setembre).
Cal subratllar també el procés participatiu realitzat per l’alumnat dels centres de secundària, que a través dels ‘Punt al Pati’ de l’Oficina Jove del Bages van poder proposar i votar algunes de les activitats realitzades dins la programació.
Des de l’organització es vol agrair la implicació de tots els participants i organitzadors que han fet possible que l’Estiu Jove hagi tornat a ser tot un èxit.










Educació