Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

L'Ajuntament compra 8 habitatges d'un edifici del carrer del Cos que es destinaran a situacions d'emergència social

Imatge de la notícia
02/08/2021

Amb l’adquisició, la cartera de pisos d’emergència municipal passa de 4 a 12. Es tracta d’uns apartaments d’entre 31 i 35 metres quadrats, que serviran per poder oferir estades temporals a aquelles persones que ho necessitin mentre es busca un recurs habitacional de llarga durada.

 

L’Ajuntament de Manresa, a través de l’empresa municipal FORUM, ha comprat 8 habitatges de l’edifici del carrer del Cos número 11, que es destinaran a situacions d’emergència social. La compra s’ha fet al BBVA a través del sistema de tanteig, que permet obtenir un preu molt avantatjós per a l’Ajuntament a l’hora d’adquirir propietats a grans tenidors. El cost total ha estat de 133.575,35 euros.

 

Es tracta d’uns apartaments amb una superfície útil d’entre 31 i 35 metres quadrats, unes característiques que, segons ha detallat el regidor d’Habitatge, Jamaa Mbarki El Bachir, “els fan òptims per destinar a habitatges d’estada temporal com a pisos pont mentre es busca un recurs habitacional de llarga durada”. Per aquest motiu, afegeix, “ens plantegem que siguin d’emergència; el perfil serien persones soles o famílies monoparentals amb fills petits”.

 

Els habitatges estan en bon estat, tot i que caldrà fer repassos de cuina, bany, fusteria i pintar, així com comprovar instal·lacions. En aquests moments, n’hi ha 7 que estan ocupats de manera irregular. Segons ha informat el regidor, es mantindran els ocupants mentre es valora la seva situació: “hem d’aprofitar aquesta compra també per regularitzar l’estada de les persones a l’habitatge, poder fer la intervenció social que sigui necessària i buscar una alternativa habitacional per a cadascuna d’elles”. L’apartament que està buit sí que es podrà utilitzar ja per a situacions d'emergència, mentre que la resta s'aniran incorporant progressivament a mesura que es resolgui la situació de les persones que ara hi viuen. A banda dels 8 habitatges que ha comprat l’Ajuntament, l’edifici compta amb uns baixos i dos pisos més, que són de particulars.

 

Amb aquesta adquisició, l’Ajuntament triplica (passant de 4 a 12) els pisos destinats a l’emergència social. D’aquesta manera, no només s’assoleix, sinó que se sobrepassa, el compromís de doblar aquesta tipologia d’habitatges que consta al Pla d’Actuació Municipal (PAM) 2020-2023. A la vegada, l’operació dona resposta a les actuacions en matèria d’habitatge que es van presentar en la darrera Taula de l’Habitatge i que el regidor Mbarki i l’alcalde, Marc Aloy Guàrdia, van explicar en una compareixença el passat 30 de juny amb la voluntat de mobilitzar habitatge buit per destinar-lo a finalitats socials (podeu recuperar la nota de premsa, amb totes les actuacions previstes, en aquest enllaç).

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat