Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

S'inaugura una escultura per commemorar el 25è aniversari del Col·legi d'Aparelladors

Imatge de la notícia
26/06/2014

En nom de la ciutat, l’alcalde de Manresa ha rebut la obra de de l’artista Jaume Soldevila oferta pel Col·legi d’Aparelladors. L’escultura està situada al parc de la Font del Gat, a la cantonada de l’avinguda Abat Oliva amb el carrer Dante.

 

L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha rebut aquest divendres, 27 de juny, en representació dela ciutat, l’obra escultòrica que el Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers de l’Edificació de Barcelona han donat a la capital del Bages per celebrar el 25è aniversari de la delegació Bages-Berguedà-Anoia.

L’acte inaugural, que ha tingut lloc al punt on està ubicat el monument, al parc de la Font del Gat, a la cantonada de l’avinguda Abat Oliva amb el carrer Dante, ha començat amb la benvinguda que el tinent d’alcalde de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Joan Calmet, ha adreçat als assistents. Calmet també ha estat el conductor de tota la cerimònia.

Després ha estat el torn del delegat de la delegació al Bages, Berguedà i Anoia del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers de l’Edificació de Barcelona, Joan Carles Batanés, que ha fet donació de l’escultura a la ciutat.

Tot seguit s’ha descobert el monument, que és obra de l’artista manresà Jaume Soldevila, i consisteix en un jeroglífic format per una base de formigó que aguanta un tríptic compost de ferro corten i marbre travertí que incorpora tot d’elements significatius de la tasca que realitzen arquitectes tècnics i aparelladors, com les bigues i l’arc, mesclats amb referències paisatgístiques de la comarca del Bages.

Posteriorment ha pres la paraula el president de l’Associació de Veïns del Poble Nou, Valentí Serra, que en aquest cas també ha parlat en representació dels veïns de la carretera de Santpedor. L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha tencat l’acte.

Hi han assistit també a l'ofrena del monument el sots-president de l’Associació de Veïns de la Carretera Santpedor, Jaume Canudes, i el mateix autor de l’obra, Jaume Soldevila, així com arquitectes i aparelladors que no s’han volgut perdre la cerimònia que a la vegada culmina la celebració dels 25 anys d’obertura de la seu de la delegació del Col·legi al Bages-Berguedà-Anoia.

La commemoració dels 25 anys de la delegació del Col·legi d’Aparelladors al Bages-Berguedà-Anoia va començar el dia 20 de desembre al Saló de Sessions que va acollir la presentació d’una auca i d’un llibre que narra la seva història.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat