Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

S'inaugura la mostra de Josep Vernis que estarà a la Sala d'Exposicions de la Plana de l'Om fins el 31 de gener

Imatge de la notícia
12/01/2016

L’acte oficial ha comptat amb la presència del regidor de Cultura i Turisme de l’Ajuntament de Manresa, Joan Calmet; i el gerent de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, Marc Mussons.  


 

La sala d’exposicions de la Plana de l’Om de Manresa ha acollit la inauguració oficial de la mostra de l’artista vigatà, Josep Vernis, un acte que ha comptat amb la presència del regidor de Cultura i Turisme de l’Ajuntament de Manresa, Joan Calmet; i el gerent de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, Marc Mussons.

 

També els acompanyaven la directora territorial de Cultura de la Catalunya Central de la Generalitat de Catalunya, Mª Àngels Blasco, i la professora de la facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic i comissària de la exposició, Anna Palomo; així com el mateix artista, Josep Vernis.

 

L’exposició antològica itinerant de Josep Vernis ja es va estrenar divendres passat i es pot visitar fins al proper dia 31 de gener, de dimarts a diumenge, de 6 a 9 del vespre.

 

Aquesta mostra itinerant es va presentar per primera vegada l’octubre de 2014 amb motiu de la inauguració de l’Espai Josep Vernis al campus de Vic de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya i des d’aleshores ha fet estada a diferents ciutats i pobles de Catalunya.

 

Un artista d’una trajectòria llarga i fructífera

 

Josep Vernis és un artista osonenc format a l’Escola de Belles Arts de Barcelona. Membre destacat del projecte universitari de Vic des de la seva fundació, ha estat professor d’Educació Artística a l’Escola de Mestres d’Osona i a la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic des de l’any 1977 fins al 2005.


Pintor i escultor molt reconegut, ha exposat a Catalunya i a diversos països del món. A la ciutat de Vic destaquen les pintures murals de la Sala de Plens del Consell Comarcal d’Osona, de l’Auditori de l’Edifici El Sucre i de la Sala Verdaguer del Casino; l’escultura Ícar al Carrer Historiador Ramon d’Abadal i Vinyals; i la façana de la Casa Furriols a la Rambla del Carme.

 

La mostra, comissariada per la professora del Departament de Comunicació de la Universitat de Vic, Anna Palomo, pretén destacar el compromís estètic i social de l'artista, a més de mostrar la seva multidisciplinarietat, la voluntat d'afrontar el risc i la seva independència de modes i tendències. A l'exposició es recull tant treball pictòric com escultòric de l’artista, el qual revela l'intens batec interior reflex del delit vital de l'autor. De Vernis se'n destaca el seu compromís estètic i social, transmès a través d'un llenguatge expressiu amarat d'esperit crític.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat