Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

Ajuntaments de Catalunya es reuneixen a Vilafranca del Penedès per col·laborar amb l'Amical de Mauthausen

Imatge de la notícia
26/10/2015

Manresa participarà amb altres municipis catalans en l’impuls de la Xarxa Mai Més i per donar suport a les activitats dels centres educatius com a eina de prevenció del feixisme.


 

Una dotzena d’Ajuntaments de Catalunya es va reunir divendres passat a Vilafranca del Penedès, capital de la cultura catalana del 2015, i que abans-d’ahir diumenge va acollir l’assemblea anyal de l’Amical de Mauthausen i altres camps, per debatre i coordinar la seva participació i vinculació amb la Xarxa de Memòria i Prevenció del Feixisme que impulsa aquesta Associació.

 

En la trobada, els representants municipals van exposar i debatre tant els programes que es venen realitzant per les corporacions locals com les propostes de coordinació i d’impuls proposades per l’Amical. Durant la reunió es va posar de manifest la importància de treballar pels valors de la democràcia, la solidaritat i la pau, així com la necessitat que els joves coneguin la historia recent del país, especialment pel que fa a l’episodi emblemàtic de l’exili i la deportació als camps nazis. També es va subratllar la situació actual del perill de l’extrema dreta a Europa i el paral·lelisme de la crisi dels refugiats amb el massiu exili republicà de l’any 1939.

 

Des de l’Amical es va remarcar la importància d’impulsar la Xarxa Mai Més i l’imprescindible implicació del món local en aquesta tasca de memòria i prevenció a través de treballs de recerca de la informació local, de les històries de cada municipi i de la divulgació per mitjà de monuments i commemoracions a les diferents localitats.

 

Els ajuntaments van acordar donar suport a la Xarxa, continuar treballant per al seu desenvolupament i fent una crida a la resta d’ajuntaments perquè donin suport a les activitats amb els centres de secundària com a principal eina de coneixement i sensibilització de la història i prevenció de les actituds racistes i xenòfobes.

 

En aquesta primera reunió van participar representants de Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Gavà, Sant Boi, Santa Coloma de Gramanet, Torredembarra, Manresa, Sant Celoni, Granollers, Palamós, Ripollet i Barcelona. També es  va acordar una propera trobada a Santa Coloma de Gramanet, ciutat que assumeix la coordinació inicial d’aquest grup de treball.

 

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat