Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

L'Ajuntament farà accions de dinamització d'espais lúdics i de salut per la gent gran a diferents punts de la ciutat

Imatge de la notícia
04/04/2018

Aquestes accions s’emmarquen en el projecte “Esports als parcs”, que té com a objectiu fomentar l’activitat esportiva entre els ciutadans en espais oberts de la ciutat. La primera sessió es farà el dilluns 9 d’abril i, tot i que va adreçada especialment a persones majors de 60 anys, està oberta a tothom.

 

L’Ajuntament de Manresa s’adhereix a la celebració del Dia Mundial de l’Activitat Física posant en marxa el projecte “Esports als parcs”, la primera acció del qual és la dinamització d’espais lúdics i de salut per a la gent gran, adreçada especialment a un públic de més de 60 anys tot i que està oberta a tothom.

 

L’activitat, que és totalment gratuïta, es farà setmanalment a partir del 9 d’abril i fins el 21 de juny a les 10.45 hores als següents espais: Els dilluns a l’Espai Lúdic i de Salut Escodines (Parc Ramon Estrada); els dimecres a l’Espai Lúdic i de Salut (ctra. Santpedor al Parc del Museu de la Tècnica); i els dijous a l’Espai Lúdic i de Salut del CAP Sagrada Família (c. Arquitecte Montagut).

 

Els interessats no cal que facin inscripció prèvia, només han d’anar a un dels parcs esmentats on hi haurà un tècnic especialista que durà a terme la dinamització guiant els participants per un circuit a través d’aparells instal·lats a l’aire lliure i constituïts en diferents mòduls d’activitats o multi-estacions.

 

Es tracta de sessions d’una hora, aproximadament, i el recorregut permet fer un treball general de condicionament físic amb estacions i autocàrregues, millorant tan les capacitats físiques (mobilitat, força, resistència ...) com les sensorials (equilibri, coordinació, agilitat, etc.).

 

Les sessions es duran a terme en grups 25 persones com a màxim. L’accés és per ordre d’arribada i no es pot fer reserva prèvia. I els participants han de portar calçat esportiu, roba còmoda, una ampolla petita d’aigua i tovallola.

 

Progressivament s’aniran introduint diverses activitats per a col·lectius de totes les edats.

 

El Dia Mundial de l’Activitat Física

 

El Dia Mundial de l’Activitat Física, que se celebra des del 2002 a tot el món, té com a objectiu general promoure l’esport com a element fonamental de salut i benestar. Sota el lema “Actius cada dia”, enguany es volen remarcar els efectes beneficiosos d’aquesta pràctica sobre l’esfera emocional, tot acumulant 30 minuts d’activitat física cada dia en adults i gent gran, i 60 minuts en infants i adolescents.

 

El sedentarisme s’ha convertit en un dels principals factors de risc de mort als països occidentals. Segons dades de la Generalitat, aproximadament un 50% de les persones d'entre 18 i 70 anys tenen excés de pes, així com un terç dels infants i adolescents. Per fer front a aquesta realitat tant preocupant, des de diferents administracions i entitats ‘s’han organitzen activitats arreu del  territori català.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat