Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

L'Ajuntament de Manresa inicia l'expedient per rescindir el contracte de l'obra dels nous accessos a l'Antic Col·legi Sant Ignasi per incompliment contractual de l'empresa

Imatge de la notícia
13/03/2018

L’Ajuntament de Manresa va aprovar ahir, a la sessió de la Junta de Govern Local, l’inici de l’expedient de resolució del contracte de l’obra dels nous accessos a l’Antic Col·legi de Sant Ignasi, per incompliment contractual per part de l’empresa adjudicatària. L’obra, que havia d’estar acabada a finals d’any, només compta amb l’execució d’un 43,7%.


 

L’Ajuntament de Manresa ha iniciat els tràmits per rescindir el contracte de l’obra de construcció dels nous accessos a l’Antic Col·legi de Sant Ignasi a l’empresa Construcciones Fertres, SL, pel seu incompliment dels compromisos temporals adquirits, manca de planificació i deficiències en l’execució de l’obra.

 

El “Projecte de nous accessos a l’Antic Col·legi de Sant Ignasi. Volum general / Centre d’acollida de pelegrins fase 2” es va adjudicar a aquesta empresa, en aplicació de la Llei de Contractació, el mes de maig del 2017 i les obres es van iniciar el 20 de juny. El termini d’execució ofert per l’empresa adjudicatària era de 5 mesos, de manera que les obres havien d’estar acabades el 20 de novembre del 2017.

 

A dia d’avui, l’endarreriment de l’obra queda reflectit a la darrera certificació d’obra, corresponent a mitjan mes de febrer. L’import d’obra executat fins a aquests moments és de 247.568,13 euros del total de 566.100 euros de l’adjudicació. L’import executat, 8 mesos després de l’inici d’obres, representa doncs, només, un 43,7% del total.

 

Segons l’informe dels tècnics municipals, les diverses planificacions d’obra aportades per l’empresa (6 propostes diferents) presentaven incoherències i absències d’activitats que els feien poc creïbles i poc fiables. Aquesta poca fiabilitat queda demostrada pel fet que l’empresa, sistemàticament, ha rectificat la proposta de planificació perquè el desfasament real de l’execució de l’obra els posaven cada vegada en qüestió. Aquesta falta de fiabilitat de les planificacions aportades s’ha produït des de l’arrencada de les obres i, fins a data d’avui, encara no s’ha resolt. També s’han detectat deficiències en l’execució de l’obra i incompliment de les ordres de la direcció d’obres.

 

D’altra banda, tant per part del regidor d’Urbanisme com per la direcció tècnica de les obres s’ha advertit sistemàticament el contractista sobre el venciment temporal dels compromisos municipals derivats de dues subvencions que financen l’obra. La primera subvenció, atorgada al Departament de Cultura de la Generalitat per un import de 77.703 € obligava a arribar a un import parcial d’execució, a finals del 2017, que no s’acabà assolint en la seva totalitat.

 

En relació amb la segona subvenció, atorgada pel Departament d’Empresa i que finança amb 188.084 € l’obra, el termini per a l’execució i justificació finalitza el proper 31 de març de 2018, i per aquest motiu la direcció tècnica de les obres va advertir el contractista a primers de gener del 2018 que les obres haurien de ser acabades en el  termini màxim de dos mesos. A dia d’avui, transcorreguts aquests dos mesos, l’obra no ha arribat encara al 50% de la seva execució. Aquesta circumstància pot provocar que l’administració de la Generalitat iniciï procediments de revocació d’aquestes subvencions, segurament de manera només parcial, ja que és possible justificar la part d’obra executada fins al moment.

 

Un cop notificat l’acord d’inici del procediment de resolució del contracte, l’empresa adjudicatària disposarà d’un termini de 10 dies per formular al·legacions. En cas que en formulin, l’expedient s’haurà de sotmetre a informe de la Comissió Jurídica Assessora i, posteriorment, la Junta de Govern Local decidirà si el contracte es rescindeix.

 

Si s’acaba rescindint el contracte amb l’empresa Construcciones Fertres SL, caldrà dur a terme la liquidació de la feina feta i la reclamació de danys i perjudicis, i iniciar els tràmits per a una nova adjudicació de les obres. Aquest procés pot allargar-se uns mesos, i previsiblement no es podran reprendre les obres fins a final d’any.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat