Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

L'Ajuntament dóna explicacions sobre les presumptes irregularitats en un procés de selecció de la plantilla municipal

Imatge de la notícia
03/10/2016

La regidora de Comunicació i portaveu del govern, Àuria Caus, conjuntament amb el regidor de Recursos Humans i Transparència, Jaume Torras, han comparegut aquest migdia davant els mitjans de comunicació per informar dels fets.

 

El govern municipal ha donat explicacions aquest migdia davant els mitjans de comunicació de les presumptes irregularitats en un procés de selecció de la plantilla de personal. La regidora de Comunicació i portaveu del govern municipal, Àuria Caus, i el regidor de Recursos Humans i Transparència, Jaume Torras, han explicat la cronologia dels fets, que van motivar que el govern presentés una denúncia al jutjat, tal com es va informar el 28 de setembre passat.

 

Aquesta és la cronologia dels fets que s’ha donat a conèixer a la roda de premsa:

 

-El dia 20 de juny es reuneix el tribunal, per avaluar les proves selectives, del primer dels exercicis d’un procés de selecció de personal, per constituir una borsa de tècnics de grau mitjà d’ocupació.

 

-El dia 29 de juny es realitza la segona prova, consistent en l’aplicació pràctica dels coneixements teòrics. La persona que estava a càrrec de la vigilància i recollida dels exercicis va percebre que la primera prova d’un dels aspirants (que havia obtingut una nota considerablement alta), contrastava molt amb la qualificació baixa que semblava que mereixia en la segona prova que havia lliurat, fet pel qual va fer una fotografia a aquest segon exercici.

 

-El 30 de juny es convoca el tribunal per qualificar el segon exercici. Durant la correcció, el membre del tribunal qualificador que va fer la fotografia d’un dels exàmens, el dia anterior, s’adona que l’examen que havia lliurat l’aspirant el dia anterior (i que havia estat fotografiat), ha desaparegut i que, per contra, s’ha substituït per un altre exercici. De tota manera, en aquell moment, la persona del tribunal no esmenta res dels fets i es continuen corregint els exàmens. Per tant, la presumpta irregularitat, en aquell moment, queda sense comunicar-se al President del Tribunal.

 

-El divendres 22 de juliol la irregularitat detectada és explicada als regidors, i aquests ho posen en coneixement del Secretari general de l’Ajuntament (i president del Tribunal) el dilluns 25 de juliol.

 

-A partir d’aquest moment, el secretari general i els regidors responsables d’Ocupació i Organització es personen al departament de Recursos Humans i demanen accés immediat a l’expedient. Des d’aquest moment, l’examen queda custodiat pel Secretari i es convoca el tribunal pel 29 de juliol.

 

-El 29 de juliol , per tant, es reuneix el tribunal, analitza la situació i s’emplaça a una segona reunió, pel fet que a la reunió hi falten membres.

 

-El 4 d’agost es torna a reunir el tribunal i, un cop confrontants els escrits amb un examen de contrast, realitzat per la mateixa persona en un procés de selecció anterior, es conclou la necessitat de realitzar una prova cal·ligràfica dels documents.

 

-A banda de la prova cal·ligràfica, en creure que el fet ocorregut pot ser presumptament constitutiu de delicte, el 5 d’agost es presenta denúncia al jutjat de guàrdia.

 

En la roda de premsa, la regidora de Comunicació ha explicat que “la Corporació pren aquesta decisió, i no la d’obrir un expedient disciplinari, perquè es considera que és un procés de màxims davant d’un fet presumptament irregular i constitutiu de delicte, per recomanació dels serveis jurídics”. I ha afegit que “en apreciar-se presumptes indicis de delicte, no era necessari procedir a l’obertura d’un expedient disciplinari, el qual ens hauria portat al mateix punt: a la denúncia a la jurisdicció penal, i posterior suspensió del procediment disciplinari, fins a la conclusió de les diligències penals”.

 

La portaveu del govern ha assegurat que “creiem que l’Ajuntament ha fet el que calia fer, denunciant al jutjat presumptes irregularitats en un procés de selecció de personal”. Ella mateixa hi ha afegit que “per descomptat, respectem i assumim les crítiques que s’han fet referents als temps de comunicació del fet, tant a als grups municipals, com en els mitjans de comunicació, però cal tenir en compte que ens trobem davant d’un fet delicat; s’ha de tenir molta cura sobre com es tracta públicament un tema que està al jutjat i que afecta persones concretes, de les quals s’ha de preservar la presumpció d’innocència”. Segons ella, “segurament els temps s’han allargat excessivament, però s’ha decidit actuar amb reflexió, cautela i respecte a la presumpció d’innocència”.

 

Àuria Caus ha manifestat la voluntat de la corporació de seguir vetllant pel correcte funcionament de l’administració municipal, així com de continuar perseguint amb contundència les conductes presumptament irregulars i inapropiades que es puguin detectar, sempre amb respecte a la legalitat i a la jurisdicció vigent. Igualment, ha fet un reconeixement “a la decisió responsable i valenta de la persona del tribunal que va destapar els fets”, i ha agraït “la posició de comprensió de tots els grups municipals, després de la reunió mantinguda amb ells”.

 

El regidor de Recursos Humans i Transparència, Jaume Torras, ha reiterat que els criteris amb què ha actuat l’Ajuntament són “la coherència, la reacció mesurada i no precipitada”, tenint en compte que és “una situació excepcional”, que fins al moment present no s’havia donat mai a l’Ajuntament de Manresa.

 

Torras ha remarcat que l’actuació de l’Ajuntament s’ha fet “en compliment estricte de la legalitat”, i amb l’objectiu de preservar l’honorabilitat dels treballadors, tal com es va manifestar en un comunicat fet públic el dia 29 de setembre passat. El regidor ha expressat la voluntat del consistori d’actuar amb transparència “de manera responsable” i ha assegurat que “no hi ha terme mig” en la lluita contra els fets presumptament irregulars. En aquesta línia l’Ajuntament ha posat el cas als tribunals quan n’ha tingut coneixement. Així mateix, ha fet una crida a evitar la rumorologia i ha demanat respecte per als treballadors municipals.

 

Finalment, ha apuntat que es vetllarà pel correcte funcionament dels processos de selecció de personal i que es mantindrà “el procés de millora continua” amb què es treballa als serveis municipals.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat