Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

El govern de Manresa proposarà al Ple l'aprovació de l'Ordenança d'administració electrònica i transparència

20/09/2016

L'ordenança té l’objectiu de regular i garantir un ús efectiu i segur de les eines electròniques per millorar els serveis que presta l'Ajuntament a la ciutadania, així com continuar aprofundint en la demanda social de transparència.


 

El govern de Manresa posarà a consideració del Ple municipal que se celebrarà aquest dijous, 22 de setembre, l’aprovació inicial del text de l’Ordenança d’administració electrònica i transparència, que té l’objectiu de regular la utilització de les eines de la societat de la informació i el coneixement en les relacions jurídicoadministratives entre la ciutadania i el conjunt de l'administració municipal, incloent-hi la consulta de la informació administrativa, la de les dades en poder de l'administració municipal i la realització de tràmits i procediments per mitjans electrònics.

 

Amb aquest text, el govern de la ciutat dóna una resposta normativa a l’adopció de les noves tecnologies en la societat i, alhora, en els serveis que ofereix l’Administració amb l’objectiu d’incrementar la seva eficàcia, tot garantint els drets dels ciutadans en un context de seguretat jurídica i eficiència administrativa.

 

L’ordenança pretén atendre la creixent demanda social de transparència per part de la ciutadania, que vol rebre informació i que vol participar de forma activa en les polítiques públiques. El text normatiu està adreçat a aprofitar el gran potencial de les eines tecnològiques existents per donar compliment a les necessitats del món local i facilitar també la interoperabilitat entre les diferents administracions per evitar la duplicitat de dades i tràmits.

 

El text de l’ordenança recull un preàmbul i sis títols que regulen la seu electrònica i difusió de la informació administrativa per mitjans electrònics; identificació, accés a la informació i presentació d’escrits per part de la ciutadania; el procediment administratiu electrònic; el registre electrònic general de documents; les normes específiques de contractació; i la transparència, publicitat activa, accés i reutilització de la informació.  

 

Manresa, una trajectòria decidida per la transparència

 

La redacció de la nova ordenança és un pas més de les accions de l’Ajuntament de Manresa en la seva aposta per continuar garantint la transparència de la gestió municipal i facilitar les relacions administratives amb els ciutadans.  Un treball que es va iniciar fa uns anys i que ha avançat de forma positiva a través d’iniciatives impulsades com la nova pàgina web de l’Ajuntament, el portal del govern obert a la mateixa pàgina web, millores que ha obtingut excel·lents resultats en l’Índex de Transparència dels Ajuntaments (ITA) o l’indicador Infoparticipa de la Universitat Autònomade Barcelona (UAB).

  

Cal recordar que, per segon any consecutiu, l'Ajuntament de Manresa va aconseguir la màxima puntuació possible en transparència i qualitat de la informació de les seves pàgines web. La capital del Bages és un dels 25 municipis catalans que van aconseguir el 100 % en l'última avaluació del Segell Infoparticipa a partir de les avaluacions que realitza el Laboratori de Periodisme i Comunicació per ala Ciutadania Plural de la UAB (LPCCP) als webs municipals que publiquen una informació que facilita que qualsevol ciutadana o ciutadà tingui coneixement sobre qui són els representants polítics del seu municipi, com gestionen els recursos col·lectius i quines formes de participació posen al seu abast. Es tracta d’una marca de qualitat que doni garanties de confiança i credibilitat a les ciutadanes i els ciutadans, i un incentiu pels responsables polítics i tècnics.

 

En aquests moments, des de la regidoria de Transparència s’està treballant en la mateixa línia d’exigència per donar resposta adequada als nous indicadors que exigeix la nova Llei de Transparència i continuar millorant la informació que ofereix als ciutadans sobre l’activitat municipal, en la línia de les actuacions vinculades a reforçar la visibilitat i la proximitat de l’actuació del govern de la ciutat. 

Destaquem

Notícies

Agenda

Directori

Plànol guia


Mapa web | Informació i Crèdits
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat