Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

L'Ajuntament recorda per carta als propietaris dels solars l'obligació de mantenir-los en bon estat

Imatge de la notícia
08/03/2022

L’Ajuntament de Manresa enviarà aquest mes de març una carta a tots els propietaris de solars de la ciutat per recordar-los l’obligació de mantenir-los en un bon estat de conservació. Es farà coincidint amb l’inici de la primavera, època en què el bon temps i les pluges fan proliferar les herbes, la qual cosa fa augmentar el risc d’incendi i pot fer generar problemes amb el veïnat.

 

Els propietaris tenen obligació legal de conservar els terrenys i solars en correctes condicions de seguretat, salubritat i decòrum públic, tal i com estableixen els articles 197 i 215.d del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost). Això es concreta en la necessitat de desbrossar els terrenys per tal de disminuir el risc d'incendi i evitar, en cas de foc, la propagació de les flames.

També cal mantenir net de vegetació els límits de la propietat per evitar envair els espais públics; podar els arbres que puguin generar incomoditat al veïnat i a la via pública, i mantenir els terrenys nets de deixalles i d’aigua entollada, per prevenir la proliferació de rates i insectes. Totes aquestes actuacions tenen l’objectiu final de mantenir neta la ciutat i vetllar per una bona convivència veïnal.

La carta s'enviarà coincidint amb l'inici de la primavera, un moment en què el bon temps i les pluges fan proliferar les herbes, cosa que pot generar problemes amb el veïnat i augmentar el risc d'incendi.  El recordatori es fa per demanar responsabilitat als propietaris i per recomanar que facin el manteniment de manera preventiva. En cas contrari, l'Ajuntament té potestat d’obligar a fer-ho i, sinó, a fer-ho el consistori mateix, de forma subsidiària.

La secció municipal de llicències d'obres i rehabilitació va gestionar l'any 2021 un total de 56 expedients relacionats amb queixes sobre el mal estat de conservació de terrenys i solars. D'aquests, se n’han resolt la gran majoria, un 95% del total, en què la propietat, a instàncies de l’Ajuntament, procedit a actuar (desbrossar herbes altes, retirar deixalles o runes, etc.) Els expedients que queden pendents de solucionar-se responen a problemes amb la titularitat dels terrenys (no se'n coneix el propietari, hi ha problemes amb l'herència, són de una empresa que està en concurs de creditors...).

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat