Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Finestreta única empresarial (FUE)

La Finestreta Única Empresarial és l’espai virtual des d’on les persones emprenedores, empresàries i intermediàries poden fer totes les gestions necessàries per iniciar una activitat econòmica. Aquest projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya, ofereix tots els tràmits i serveis que les empreses necessiten per realitzar la seva activitat al llarg del seu cicle de vida i  s’hi ofereixen tots els tràmits administratius, de manera estandarditzada i homogeneïtzada amb independència de l’administració responsable.

A través de l’eina de Cerca Guiada de tràmits, el portal FUE permet conèixer tots els tràmits referents a l’inici d’una nova activitat econòmica. A partir del tipus d’activitat i de la tria de la seva ubicació, es genera un qüestionari que dona com a resultat un informe detallat dels tràmits, l’ordre en què s’han de fer, el lloc, els requisits, la documentació necessària i les taxes que cal pagar.

L’Ajuntament de Manresa s’ha adherit a aquest projecte amb l’objectiu d’agilitzar i simplificar els principals tràmits relatius al cicle de vida d’una activitat, possibilitant la tramitació electrònica a través d’aquesta Seu electrònica, sobretot pel que fa a les activitats innòcues i les de baix risc incloses en la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.

Tràmits municipals inclosos a la FUE:

Declaració responsable d’obertura

Inici o modificació substancial d’activitats innòcues incloses en l’Annex I de la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica o incloses en l'Ordenança municipal reguladora de la intervenció administrativa, d’activitats, instal·lacions i serveis "OMIA" (III.2). 

La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç

Sol·licitar

Comunicació prèvia de baix risc:

Inici o modificació substancial d’activitats econòmiques de baix risc incloses en l’Annex II de la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica o incloses en l'Ordenança municipal reguladora de la intervenció administrativa, d’activitats, instal·lacions i serveis "OMIA" (III.1).

La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç

Sol·licitar

Comunicació prèvia ambiental

Inici o modificació substancial de les activitats classificades a l’annex III de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. 

La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç

Sol·licitar

Llicència ambiental:

Inici o modificació substancial de les activitats classificades a l’annex II de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.

Sol·licitar

Comunicació prèvia de modificació no substancial d’una activitat amb efectes sobres les persones o el medi ambient

Modificació de les activitats amb llicència ambiental o que hagin formulat una comunicació prèvia ambiental.

Sol·licitar

Comunicació prèvia de modificació no substancial d’una activitat

Modificació dels establiments i de les seves instal·lacions (activitats no subjectes al règim de llicència ambiental o comunicació prèvia) i d’espectacles públics o activitats recreatives. 

La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç

Sol·licitar

Canvi de titularitat d’activitat

Aquest tramit correspon a la comunicació de la transmissió d'una llicència o comunicació. La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç

Sol·licitar

Sol·licitud d’informe urbanístic associat a la tramitació d’activitats

Informe previ en el qual l'Ajuntament es pronuncia sobre la compatibilitat de l'activitat projectada amb el planejament urbanístic vigent i la disponibilitat i suficiència dels serveis públics municipals per atendre els requeriments de l'activitat.  

Sol·licitar

Sol·licitud d’informe previ en matèria d’incendis segons la Llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis

Informe previ d'una activitat considerada de risc important en matèria d’incendis, quan aquesta estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la  Llei 3/2010, que s'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia.

Sol·licitar

Declaració responsable en matèria de salut alimentària 

Per aquelles activitats subjectes a declaració responsable segons el Reial Decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments.

Sol·licitar


Per a qualsevol informació addicional us podeu adreçar a l’Oficina d’Activitat Econòmica .

Properament hi haurà més tràmits disponibles. 

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat