Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 24 de setembre de 2025

Imatge de la notícia
22/09/2025

 

Resolució

 

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

 

  • Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.

  • Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.

  • Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.

  • Article 25 del Reglament orgànic municipal.

  • Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.

  • Acord del ple de 17 de juliol de 2025, sobre modificació de la data de la sessió ordinària del Ple del mes de setembre de 2025.



Per tot això, com alcalde president

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 8, amb caràcter ordinari, per al dia 24 de setembre de 2025, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

A.   PART DISPOSITIVA

 

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.-        Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 7, del dia 17 de juliol de 2025.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

I.          Donació de compte d’informes i de resolucions d’Alcaldia

 

2.1.-     Informe d’Intervenció, de 27 d’agost de 2025, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Juny 2025. (INT.DON 2025000017).-

 

2.2.-     Informe d’Intervenció, de 27 d’agost de 2025, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Juliol 2025. (INT.DON 2025000018).-

 

2.3.-     Informe trimestral d’Intervenció, de 8 de setembre de 2025, relatiu a les dades d’execució del pressupost corresponent al 2n trimestre de 2025. (INT.DON 2025000019).-

 

2.4.-     Informe trimestral de Tresoreria, de 6 d’agost de 2025, sobre la llei 15/2010, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, corresponent al 2n trimestre 2025. (TRE.MOR 2025000003).-

 

2.5.-   Resolucions de l’alcalde, núm. 13457, 15258, 15305, 15306, 15307 i 15308, sobre personació d’aquesta Administració en els recursos contenciosos administratius interposats contra la imposició i ordenació de contribucions especials per a l’execució de l’obra “Projecte d’obra ordinària de millora i ampliació del carrer Guimerà.” (PJD.DCA 2025000041-48-49-50-51-53).-

 

2.6.-     Resolució de l’alcalde, núm. 13587, de 31 de juliol de 2025, sobre la formalització del Pla d’Acció, en relació amb l’informe resum anual de control intern 2024 elaborat per la Intervenció. (AJT.ACC 2025000001).-

 

2.7.-     Resolució de l’alcalde, núm. 12641, de 18 de juliol de 2025, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T19/2025, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2025000019).-

 

2.8.-     Resolució de l’alcalde, núm.13424, de 29 de juliol de 2025, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T20/2025, dins del Pressupost Municipal vigent (PRE.MOD 2025000020).-

 

2.9.-     Resolució de l’alcalde, núm.14147, de 12 d’agost de 2025, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T21/2025, dins del Pressupost Municipal vigent, modificada per Resolució de l’alcalde, núm. 14764, de 27 d’agost de 2025. (PRE.MOD 2025000021-AJT.RMO 20250000015).-

 

2.10.-   Resolució de l’alcalde, núm. 13178, de 24 de juliol de 2025, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs a l’edifici del carrer Jorbetes núm. 24. (CON.EME 2025000006).-

 

2.11.-   Resolució de l’alcalde, núm. 13641, de 31 de juliol de 2025, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs per despreniment d’arrebossats de la façana de l’edifici ubicat a la via Sant Ignasi núm. 20. (CON.EME 2025000007).-

 

2.12.-   Resolució de l’alcalde, núm. 13763, d’1 d’agost de 2025, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs a l’edifici del carrer Barreres, núm. 27. (CON.EME 2025000008).-

 

2.13.-   Resolució de l’alcalde, núm. 13808, de 4 d’agost de 2025, per la qual es declara emergent  la contractació dels treballs als immobles del carrer Barreres, núm. 25 i del carrer del Pou, núm. 1. (CON.EME 2025000009).-

 

2.14.-   Resolució de l’alcalde, núm. 14914, de 28 d’agost de 2025, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs a l’immoble del carrer Barreres, núm. 29. (CON.EME 2025000010).-

 

2.15.-   Resolució de l’alcalde, núm. 15222, de 8 de setembre de 2025, sobre incoació d’expedient  per concedir la Medalla de la ciutat al Mèrit Cívic, a títol pòstum, al Sr. Víctor Feliu Ferrer. (CUL.HON 2025000006).-

 

2.16.-   Resolució de l’alcaldessa accidental, núm. 14595, de 22 d’agost de 2025, sobre aprovació del Protocol d’emergències per la Festa Major i per la Festa Major Alternativa 2025. (EME.RPP 2025000007).-

 

2.17.-   Resolucions de l’alcalde núm. 13989, 14915 i 15309, dels dies 8 i 28 d’agost i 11 de setembre de 2025, respectivament, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer o la segona tinent d’alcalde. (SGR.ABS 2025000012-13-15).-

 

 

3.         DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS GENERALS

 

I.          Alcaldia

 

3.1.-     Aprovació, si escau, del Compte General del Pressupost de l’exercici 2024. (INT.CTE 2025000001).-

 

II.         Regidoria delegada de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil

 

3.2.-     Aprovació, si escau, del text del Document Únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM). (AJT.DIC 2025000101).-

 

III         Regidoria delegada d’Hisenda

 

3.3.-   Aprovació, si escau, de reconeixements extrajudicials de crèdit a favor de diversos proveïdors. (INT.FIS 2025003696).-

 

3.4.-     Aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P22/2025, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2025000022).-

 

 

4.         DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE TERRITORI

 

  1. I.      Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

4.1.-      Aprovació inicial, si escau, del text de l’Ordenança municipal reguladora de la zona de baixes emissions de Manresa. (ORD.GEN 2025000003).-

 

4.2.-     Aprovació, si escau, de la 9a modificació de la concessió administrativa per a la gestió del servei públic de transport urbà de viatgers del municipi de Manresa. (CON.EXE 2025000080).-

 

4.3.-       Aprovació, si escau, de la correcció d’errades materials existents en el document aprovat definitivament pel Ple de la Corporació el 17 de juliol de 2025, referent a la “Modificació puntual del Pla Parcial Els Comtals subsector 1”, segona modificació. (AJT.DIC 2025000106).-

 

 

II          Regidoria delegada d’Acció Climàtica

            Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

4.4.-      Aprovació, si escau, del manifest de compromís amb la “Diagnosi i pla d’acció per la transició agroecològica del Bages” i l’adhesió a la “Carta alimentària per a la transició agroecològica del Bages”. (AJT.DIC 2025000075).-

 

 

5.         DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

 

I           Regidoria delegada de Drets Socials i Persones Grans

 

5.1.-   Aprovació, si escau, de la designació de representants municipals al Consell de Participació de la Residència Geriàtrica Valldaura. (SGR.CTP 2025000006).-

 

II          Regidoria delegada d’Educació

 

5.2.-     Aprovació, si escau de les tarifes i la xifra teòrica d’ingressos del servei d’escoles bressol municipals de la ciutat de Manresa: lot 1 escoles bressol municipals l’Estel, la Lluna i el Petit Príncep, pel curs escolar 2025-2026. (CON.EXE 2025000069).-

 

5.3.-     Aprovació, si escau, de les tarifes i la xifra teòrica d’ingressos del servei d’escoles bressol municipals de la ciutat de Manresa: lot 2 escoles bressol municipals La Llum i Bressolvent, pel curs escolar 2025-2026. (CON.EXE 2025000068).-

 

 

III         Regidoria delegada d’Infància i Joventut

 

5.4.-      Aprovació, si escau, del conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Manresa, que regula l’encàrrec de gestió al Consell Comarcal per a la gestió i coordinació del projecte “Àngels de Nit” per a l’any 2025 i 2026. (AJT.CNV 2025000080).-

 

 

  1. 6.                    PROPOSICIONS

 

  1. I.                      Regidoria delegada d’Hisenda

 

6.1.-     Prèvia ratificació de la seva inclusió a l’ordre del dia, per no haver estat sotmès a informe de la Comissió Informativa corresponent: Aprovació, si escau, de la ratificació de la resolució de l’alcalde núm. 15494, de 16 de setembre de 2025, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. 24/2025 dins del Pressupost Municipal vigent. (AJT.DIC 20250000107).-

 

 

7.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS

 

 

B.        PART DE CONTROL

 

8.         MOCIONS

 

8.1.-     Moció del Grup Municipal de Fem Manresa per a l’ampliació de les visites guiades a la ciutat.-

 

8.2.-   Moció del Grup Municipal de Fem Manresa per a l’expropiació d’habitatges buits de grans tenidors i la seva destinació a parc públic d’habitatge.-

 

8.3.-     Moció del Grup Municipal Nacionalista per establir l’arrelament com a criteri d’accés a l’habitatge públic de lloguer a Manresa.-

 

 

9.-        DONACIÓ DE COMPTE DE LES RESOLUCIONS DICTADES PER L’ALCALDIA

 

            Resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

 

10.-      DONACIÓ DE COMPTE DE LES ACTES DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

 

            Actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 36 a 40, dels dies 22 i 29 de juliol, 26 d’agost i 2 i 9 de setembre de 2025.-

 

 

11.-      DONACIÓ DE COMPTE DE LA RECEPCIÓ D’ACORDS ADOPTATS PEL PLE

 

            Donar compte de l’escrit de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, sobre recepció de l’acord adoptat pel Ple en sessió del dia 17 de juliol de 2025, referent a la disposició del superàvit de l’exercici 2024 per al finançament d’inversions sostenibles.-

 

 

12.-      PRECS I PREGUNTES.-

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • WC Publics
  • Whatsapp a l'Ajuntament
  • Síndica de greuges
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat