-
Inici -
Serveis - Acollida i Nova Ciutadania
- Atenció al ciutadà
- Barris
- Comerç, fires i mercats
- Comunicació
- Cooperació i Solidaritat
- Cultura
- Empresa i emprenedoria
- Ensenyament
- Esports
- Feminismes
- Gestió documental i arxiu
- Gestió tributària i recaptació
- Infància
- Joventut
- Medi Ambient i Sostenibilitat
- LGTBI
- Mobilitat
- Neteja i residus
- Participació ciutadana
- Persones grans
- Població
- Policia local, protecció civil i emergències
- Projectes urbans
- Habitatge
- Sanitat
- Serveis funeraris
- Serveis Socials
- Treball i ocupació
- Tresoreria - pagaments
- Universitats
- Urbanisme
- Via pública
- Adreces i telèfons municipals
-
Policia local, protecció civil i emergències
Policia local, protecció civil i emergències
La seguretat, en una ciutat, té dues vessants:
- la seguretat policial, la responsabilitat de la qual és de la policia local i els mossos d'esquadra i
- la seguretat en emergències
La seguretat policial té les competències municipals en matèria de seguretat, trànsit, assistència al ciutada, ordenances municipals etc i col·labora amb el cos dels Mossos d'esquadra en aquests temes de seguretat.
Quant a la seguretat en emergències, l'Ajuntament té competències
pròpies en matèria de Protecció civil que es desenvolupen amb serveis
municipals propis (policia local, sanitat, serveis socials etc ) i amb
la col·laboració de la resta de recursos autonòmics ( Mossos, Bombers, SEM, agents rurals etc).
La coordinació en cas d'una emergència d'àmbit local es fa a traves
del servei de Proteccio civil municipal, sota la direcció de l'alcalde
o a través del CECAT i del conseller d'interior, si l'emergència té un
àmbit supramunicipal.
Finalment, disposem d'un telèfon únic d'emergències a tot Catalunya, el 112, que activa tots els recursos existents al país per donar resposta al ciutadà
en cas d'una emergència