Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

Dret d'accés a la informació pública

L'Ajuntament de Manresa posa a disposició de la ciutadania la informació pública que disposa, en aplicació de les lleis de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

El dret d’accés és un dret que complementa la informació que el ciutadà, a partir dels 16 anys, pot obtenir consultant la informació publicada al portal municipal, al portal de transparència municipal i a la resta de webs municipals.

Infografia Dret d'Accés a la Informació Pública

Informació publicada

A la web municipal podeu accedir a la informació sobre dades i continguts de diversa naturalesa relacionats amb l'activitat municipal:

  • Informació institucional i organitzativa
  • Gestió econòmica i pressupostària
  • Informació de rellevància jurídica
  • Contractació pública,
  • Etc.

En el Portal de Govern Obert també podeu trobar informació detallada sobre els indicadors d'avaluació del nivell de transparència. És a dir, tot allò que es coneix com a publicitat activa.

Informació no publicada

Quan la informació a la qual voleu tenir accés no està publicada en el Portal de Govern Obert o altres webs municipals, podeu sol·licitar-la directament i, així, exercir el Dret d'accés a la informació pública. Es pot fer mitjançant el tràmit de Sol·licitud d'Accés a la Informació Pública (SAIP).

Què s'entén per informació pública?

És qualsevol informació que ha estat creada o rebuda per l’Ajuntament, sigui quin sigui el seu format. També s’hi inclouen documents d’origen privat que formen part del patrimoni documental municipal i aquells custodiats que es guarden a l’Arxiu Municipal.

Què queda exclòs del dret de consulta?
No es pot accedir, mitjançant el dret d’accés a la informació pública, als següents tipus de continguts:

1. Notes, esborranys, resums i documents de treball intern, sempre que:

- No tinguin rellevància pública.

- No tinguin interès públic.

2. Informació que encara està en procés d’elaboració, i que està previst que es publiqui dins dels tres mesos següents.

3. Sol·licituds que impliquin:

- L’elaboració de nous informes o dictàmens.

- La formulació de consultes jurídiques.

- La preparació d’informació que requereixi una tasca complexa d’elaboració o reelaboració prèvia per poder ser lliurada.

L’accés a la informació pública només es pot denegar o restringir en els casos previstos a la llei; per exemple, si l’accés comporta un perjudici per:

- La seguretat pública,

- Als drets dels menors d’edat,

- Al dret a la intimitat,

- El secret professional,

- Els drets de propietat intel·lectual i industrial.

No és necessari justificar les sol·licituds, tot i que, en cas de demanar informació d'accés restringit, és recomanable exposar els motius o circumstàncies que, a criteri de la persona sol·licitant, podrien justificar la suspensió de la restricció.

Si l’accés a la informació pot afectar els drets o interessos de terceres persones, aquestes disposaran d’un termini de 10 dies per presentar al·legacions. 


Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat