-
Inici -
Serveis - Atenció a la ciutadania
- Acollida i Nova Ciutadania
- Barris i Acció Comunitària
- Comerç, fires i mercats
- Cooperació i Solidaritat
- Cultura
- Comunicació
- Empresa i emprenedoria
- Educació
- Esports
- Feminismes
- Gestió documental i arxiu
- Gestió tributària i recaptació
- Habitatge
- Infància
- Joventut
- LGTBI
- Llengua
- Medi Ambient
- Mobilitat
- Participació ciutadana
- Persones grans
- Població
- Policia local, protecció civil i emergències
- Projectes urbans
- Promoció Cultural, Turística i Comercial
- Residus i Neteja
- Sanitat
- Serveis funeraris
- Serveis Socials
- Tresoreria - pagaments
- Treball i ocupació
- Coneixement
- Urbanisme
- Via pública
- Adreces i telèfons municipals
-
Educació - Oficina Municipal d'Escolarització (OME)
- Què aprendre i on
- Llars d'infants públiques
- Preinscripció a les llars d'infants públiques
- Preinscripció escolar
- Ajuts d'accés a l'escolarització - menjador escolar
- Pla Educatiu d'Entorn
- Educació 360
- Activitats extraescolars sense cost o parcialment subvencionades
- Guia d'activitats d'estiu per a infants i joves
- Activitats educatives per a Escoles d'infantil i primària 2024-2025
- Subvencions d'Ensenyament
- TDR Manresa Transforma
- Lotus
- Comissió d'estudi per a la segregació escolar a Manresa
- Vídeo "A MANRESA, SOM UNA ESCOLA"
- Recursos Educatius
-
Lotus
Lotus blanc
El projecte Lotus Blanc forma part del projecte Lotus i consisteix en sessions de gestió emocional i valors mitjançant eines de piscologia, mindfulness i ioga. Aquestes sessions són presencials i es porten a terme a l’aula.
Exemple de l'estructura de les sessions (1a fase a primària)
La primera fase del projecte Lotus Blanc a primària consta de 4 sessions per alumne, normalment, en grups de 12 alumnes, en les quals es treballen els continguts següents, adaptats a l'edat de cada nivell:
COS: La primera sessió és dedicada al cos. L'objectiu és que els alumnes aprenguin a baixar el grau d'activació fisiològica i el nivell d'ansietat amb exercicis de desbloqueig corporal i tècniques de respiració i relaxació, i que millorin la capacitat d'autoobservació i autoconeixement.
MENT: A la segona sessió es treballa per millorar la capacitat d'atenció de l'alumne, entrenar i disciplinar la ment i potenciar l'estat de presència. S'aprenen respiracions per afavorir la concentració i tècniques de visualització i autoinstruccions per incrementar el nivell d'aprenentatge.
EMOCIONS: L'objectiu de la tercera sessió és reconèixer i escoltar algunes de les emocions bàsiques (alegria, tristesa, por, ràbia, calma i amor) i saber quan cal i com transformar-les. També es treballa l'empatia i la compassió, per millorar la convivència i educar per a la pau.
IOGA: A la quarta sessió es fa una sessió de ioga, que integra tots els conceptes treballats en les tres primeres sessions (cos, ment i emocions).