Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

L'oficina municipal per tramitar l'Ingrés Mínim Vital de l'estat espanyol tancarà aquest setembre amb prop de 600 visites ateses en tres mesos

09/09/2020

L’Ajuntament va posar en marxa l’oficina per donar suport a aquelles persones que volguessin sol·licitar l’ajut —que té l’objectiu d’evitar situacions de pobresa extrema— atesa la complexitat del tràmit i que no totes les persones a qui va destinat disposaven d’Internet. L’Ajuntament de Manresa és un dels pocs del país que ha decidit oferir suport a la ciutadania per tramitar l’Ingrés Mínim Vital.

 

L’oficina que l’Ajuntament de Manresa va posar en marxa per donar suport a totes aquelles persones que volguessin sol·licitar el nou Ingrés Mínim Vital (IMV) aprovat pel Govern espanyol tancarà a finals de setembre amb prop de 600 visites ateses en tres mesos. La nova prestació té l’objectiu d’evitar situacions de pobresa extrema i preveu ajuts que oscil·laran entre els 462 i els 1.015 euros mensuals.

Tot i que es tracta d’una prestació que atorga la Seguretat Social (INSS), l’Ajuntament va decidir obrir l’oficina —al Casal de les Escodines— per la complexitat del tràmit i perquè només es podia sol·licitar de manera telemàtica, i no totes les famílies a qui anava destinat disposaven d’Internet. També es va tenir en compte que l’INSS, en una reunió prèvia, ja va avisar a l’Ajuntament que no podria oferir suport perquè tenia les oficines tancades a causa de la pandèmia. L’Ajuntament de Manresa és un dels pocs del país que ha decidit oferir suport a la ciutadania per tramitar l’IMV. Aquest suport l’han donat tres persones informadores i un auxiliar de serveis, amb un cost de 38.414,62 euros que ha assumit l’Ajuntament.

L’oficina va començar a funcionar —sempre amb cita prèvia— el 22 de juny i fins al 7 de setembre ha atès un total de 571 visites (algunes persones hi ha passat més d’una vegada) i ha registrat 280 sol·licituds al portal de la Seguretat Social. A banda, hi ha 60 sol·licituds que estan pendents de ser registrades perquè falta que acabin de portar documentació. També s’han fet 231 primeres visites de consulta. La mitjana de durada de cada atenció és de 45 a 60 minuts.

El 15 de setembre s’acaba el termini per sol·licitar l’Ingrés Mínim Vital amb reconeixement d’aprovació des del dia 1 de juny. Es podrà continuar demanant, però sense retroactivitat pel que fa a la data d’aprovació. A més, el tràmit ja s’haurà de començar a fer directament a través de l’oficina de la Seguretat Social, al telèfon gratuït 900 202 222 o bé a la seva web.

Tot i això, l’oficina de les Escodines continuarà oberta fins al 30 de setembre, per tal d’acabar de tancar els expedients ja iniciats o als que els falti alguna documentació. També s’atendran noves tramitacions per tal d’oferir orientació, sempre que quedin hores lliures. Per poder garantir la visita a l’oficina municipal, cal que les persones interessades truquin al telèfon 679 828 865 per concertar una cita d’acord amb les seves necessitats específiques. També es pot sol·licitar mitjançant cita prèvia. A partir del 30 de setembre, ja caldrà que totes les persones interessades s’adrecin directament a la Seguretat Social.

Destaquem

Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat