Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 20 de novembre de 2025

Imatge de la notícia
18/11/2025

 

Resolució

 

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

 

  • Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.

  • Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.

  • Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.

  • Article 25 del Reglament orgànic municipal.

  • Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.


    Per tot això, com alcalde president

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm.10, amb caràcter ordinari, per al dia 20 de novembre de 2025, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

A.   PART DISPOSITIVA

 

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.-        Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 9, del dia 16 d’octubre de 2025.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

  1. I.    Donació de compte d’informes i de resolucions d’Alcaldia

 

2.1.-     Informe d’Intervenció, de 30 d’octubre de 2025, relatiu al control permanent previ en relació amb l’aplicació del superàvit en la liquidació del Pressupost de l’exercici 2024. (INT.DON2025000022).-

 

2.2.-     Informe d’Intervenció, de 7 de novembre de 2025, sobre el compliment de l'objectiu d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera del Pressupost de l'exercici 2026. (INT.DON2025000025).-

 

2.3.-     Informe d’Intervenció, de 29 d’octubre de 2025, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Setembre 2025. (INT.DON 2025000023).-

 

2.4.-     Informe trimestral d’Intervenció, de 6 de novembre de 2025, relatiu a les dades d’execució del pressupost corresponent al 3r trimestre de 2025. (INT.DON 2025000024).-

 

2.5.-     Informe trimestral de Tresoreria, de 30 d’octubre de 2025, sobre la llei 15/2010, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials corresponent al 3r trimestre de 2025. (TRE.MOR 2025000004).-

 

2.6.-     Resolució de l’alcalde, núm. 16657, de 6 d’octubre de 2025, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T25/2025. (PRE.MOD 2025000025).-

 

2.7.-     Resolució de l’alcalde, núm. 17548, de 17 d’octubre de 2025, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T28/2025. (PRE.MOD 2025000028).-

 

2.8.-     Resolució de l’alcalde, núm. 18872, de 7 de novembre de 2025, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T30/2025. (PRE.MOD 2025000030).

 

2.9.-     Donar compte de cinquanta-una Resolucions de l’alcalde, dictades entre el 2 d’octubre i el 6 de novembre de 2025, sobre personació d’aquesta Administració en els recursos contenciosos administratius interposats contra la imposició i ordenació de contribucions especials per a l’execució de l’obra “Projecte d’obra ordinària de millora i ampliació del carrer Guimerà”.-

 

2.10.-   Resolució de l’alcalde, núm. 16293, de 2 d’octubre de 2025, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs de filtració d’aigua a l’immoble del carrer d’en Tahones, núm. 9-11. (CON.EME 2025000013).-

 

2.11.-   Resolució de l’alcalde, núm. 18488, de 3 de novembre de 2025, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs a l’edifici del carrer Santa Agnès, núm. 3. (CON.EME 2025000014).-

 

2.12.-   Resolucions de l’alcalde, núm. 17905, de 23 d’octubre de 2025, i núm. 17983, de 24 d’octubre de 2025, sobre activació i desactivació del Pla d’Actuació Municipal per emergències per ventades. (EME.RPP 2025000009 i 10).-

 

2.13.-   Resolució de l’alcalde, núm. 17945, de 24 d’octubre de 2025, sobre modificació de la delegació conferida a la regidora delegada de Recursos Humans i Govern Obert, en matèria de pagament d’activitats formatives. (SGR.CTP 2025000007).-

 

2.14.-   Resolució de l’alcalde, núm.19089, d’11 de novembre de 2025, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde, des de les 16 h del dia 14 de novembre fins el dia 16 de novembre de 2025. (SGR.ABS 2025000018).-

  

2.15.-   Resolucions de l’alcalde, núm. 19090 i 19274, d’11 i 13 de novembre de 2025, sobre substitució del titular de l’Alcaldia per la segona tinent d’alcalde en la Presidència de les Juntes de Govern Local del dia 18 de novembre de 2025. (SGR.ABS 2025000019 i 20).-

 

 

3.         DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE SERVEIS GENERALS

 

I.          Alcaldia

 

3.1.-     Aprovació, si escau, de l’autorització al Consorci del Bages per a la Gestió de Residus a convocar una plaça de la seva plantilla de personal, amb caràcter interí, mitjançant la realització del corresponent procés selectiu. (SGR.ENS 2025000003).-

 

3.2.-     Aprovació inicial, si escau, del Pressupost General de l’Ajuntament de Manresa i de les seves Bases d’execució per a l’exercici 2026. (AJT.DIC 2025000126).-

 

II.         Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert.

 

3.3.-     Aprovació, si escau, de la plantilla del personal al servei de la Corporació per a l’any 2026. (AJT.DIC 2025000123).-

 

3.4.-     Aprovació, si escau, de la modificació de la Relació de Llocs de Treball del personal funcionari de l’Ajuntament de Manresa. (AJT.DIC 2025000121).-

 

III.        Regidoria delegada d’Hisenda

 

3.5.-     Aprovació, si escau, de la concertació d’una operació de préstec a llarg termini pel finançament d’inversions dins del Pressupost municipal per a l’exercici 2025. (TRE.OPL 2025000002).-

 

3.6.-   Aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P29/2025, dins del Pressupost Municipal vigent, i aprovació de la modificació del Pla Estratègic de Subvencions. (PRE.MOD 2025000029).-

 

3.7.-   Aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P31/2025, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2025000031).-

 

3.8.-    Aprovació, si escau, de l’autorització a la societat mercantil Aigües de Manresa, SA, per a concertar un préstec per al finançament d’inversions per a l’any 2025. (AJT.DIC 2025000127).-

 

 

4.         DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE TERRITORI

 

I.          Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

4.1.-     Aprovació inicial, si escau, de la Modificació de la normativa de l’ús esportiu a la clau 1.4. (PLA.POU 2025000002).-

 

4.2.-     Aprovació inicial, si escau, de la Modificació puntual del POUM, ampliació de la memòria social en relació amb els habitatges d’ús turístic. (PLA.POU 2025000003).-

 

II.         Regidoria delegada d’Acció Climàtica

 

4.3.-     Aprovació, si escau, de l’adscripció al Consorci del Bages per a la Gestió de Residus del Bé de Domini Públic, propietat de l’Ajuntament de Manresa, conegut com a “Camí d’accés al Parc Ambiental de Bufalvent”. (PAT.VAR 2025000015).-

 

5.         DICTÀMENS DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

 

  1. I.             Alcaldia

 

5.1.-     Aprovació, si escau, de la concessió de la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cultural a Joan Morros Torné. (CUL.HON 20250000008).-

 

II.         Regidoria delegada d’Esports i Salut

 

5.2.-    Aprovació, si escau, de la liquidació de la distribució de beneficis de l’exercici 2024, de la concessió d’obra pública que consisteix en la construcció i explotació d’un complex cívic, cultural i esportiu i de serveis anomenat Complex Nord les Bases. (CON.EXE 2025000095).-

 

 

6.         PROPOSICIONS

 

  1. I.    Regidoria delegada d’Hisenda

 

6.1.-  Prèvia ratificació de la seva inclusió a l’ordre del dia, per no haver estat sotmès a informe de la Comissió Informativa corresponent: Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació del detall de l’aplicació pressupostària referent a subvencions nominatives. (AJT.DIC 2025000129).-

 

7.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS

 

 

B.        PART DE CONTROL

 

8.         MOCIONS

 

8.1.-     Moció del Grup Municipal de Fem Manresa per a la millora del sistema d’informació i seguiment del nou model de recollida de residus a Manresa.-

 

8.2.-   Moció del Grup Municipal de Junts per a l’impuls de la tramitació de les modificacions legislatives sobre ocupacions i multireincidència.-

 

8.3.-     Moció del Grups Municipal de Junts per a la creació d’un nou espai d’esbarjo per a gossos a Manresa.-

 

8.4.-     Moció del Grup Municipal de VOX per rebutjar la implantació de les zones de baixes emissions (ZBE).-

 

  

9-         DONACIÓ DE COMPTE DE LES RESOLUCIONS DICTADES PER L’ALCALDIA

 

Resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

10.-      DONACIÓ DE COMPTE DE LES ACTES DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

 

Actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 46, 48, 49, 50 i 51 dels dies 14, 21 i 28 d’octubre i 4 i 11 de novembre de 2025, i de la sessió amb caràcter públic núm. 47 del dia 14 d’octubre de 2025.

 

 

11.-      PRECS I PREGUNTES.-

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • WC Publics
  • Whatsapp a l'Ajuntament
  • Síndica de greuges
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat