Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

L'Ajuntament aprova els projectes d'urbanització de l'avinguda de l'Esport, l'avinguda de la Pirelli i el camí Vell de Rajadell que completen les obres del polígon del Pont Nou i el relliguen amb la ciutat

Imatge de la notícia
30/07/2025

L’Ajuntament de Manresa ha aprovat en Junta de Govern tres projectes d’urbanització a l’entorn del polígon del Pont Nou, que relliguen aquesta zona amb el nucli urbà. En el cas de l’avinguda de l’Esport, connecta l’actual vial en obres que forma part del polígon amb la carretera de Sant Joan, a prop de la plaça Mil·lenari, i completa la nova entrada a la ciutat des de l’Eix Transversal.

 

Tot l’entorn del polígon del Pont Nou, la zona esportiva del Congost i el cementiri serà urbanitzat de nou, i la ciutat tindrà una nova entrada directe des de l’eix Transversal i guanyarà nou aparcament, després que l’Ajuntament de Manresa hagi aprovat en Junta de Govern els projectes d’urbanització de l’avinguda de l’Esport, de l’avinguda Pirelli i del Camí Vell de Rajadell. Tots tres projectes s’executaran a partir de 2026.

 

El projecte d’urbanització de l’Avinguda de l’Esport consisteix en el desenvolupament del tram sud de l’avinguda, des del pont que connecta la carretera de Sant Joan amb la plaça del Mil·lenari fins a l’avinguda executada en el marc del Pla parcial de la Plana del Pont Nou. Es tracta d’un tram de 360 metres lineals, que finalitza amb una rotonda de 28 metres de diàmetre interior, que possibilita l’enllaç entre el pont, l’avinguda i la carretera de Sant Joan. Amb tota l’avinguda completada, la ciutat guanyarà un nou accés rodat, amb voreres amples i arbrades, entre la rotonda situada a la sortida de l’eix Transversal propera al nucli de Sant Joan de Vilatorrada i la plaça del Mil·lenari, passant per entre la zona esportiva del Congost i la via de tren, i estrenarà també un gruix molt important de places d’aparcament.

 

El projecte d’urbanització, a banda de possibilitar la continuïtat de l’avinguda, suposa també la definició del límit de l’àrea esportiva del Congost, avui desdibuixada fins al traçat del ferrocarril i la formalització de nous accessos a aquest equipament a partir de la disposició de noves àrees d’aparcament que es preveuen en els espais lliures que hi ha entre les diverses instal·lacions  esportives.

 

L’actuació consta d’una superfície total de 24.681,43m2, dels quals 15.511,66 m2 corresponen a l’avinguda, la resta, més de 9.000 m2, a aparcament.

 

El tram d’avinguda objecte d’aquest projecte, per tant, permetrà donar continuïtat des de l’entrada de l’eix Transversal fins a la plaça del Mil·lenari, oferint una nova entrada a la ciutat per l’oest i endreçant tota la zona esportiva del Congost.

 

L’avinguda tindrà unes característiques similars a les que s’estan executant dins de l’àmbit del Pla Parcial de la Plana del Pont Nou. Tindrà dos carrils de circulació per sentit separats per una mitjana d’1,5 metres d’amplada. La vorera més propera a la zona esportiva tindrà una amplada de 5,5 metres mentre que la vorera que confronta amb el traçat de la via del tren serà de 9,40 metres.

 

A la confluència d’aquesta nova avinguda amb la carretera de Sant Joan s’hi farà una rotonda de 28 metres de diàmetre interior i 48 metres de diàmetre exterior, delimitada per voreres que donen continuïtat a les voreres de l’entorn i als recorreguts de vianants. La nova avinguda incorpora un carril bici.

 

El projecte també contempla el desenvolupament de tres zones d’aparcament amb un total de 220 places de les quals 24 seran accessibles. Aquests aparcaments es preveuen amb accés rodat des de l’avinguda i connectats per a vianants als la zona esportiva. Si sumem aquestes places amb les que es preveuen en els carrers actualment en obres, dins el pla parcial del polígon del Pont Nou, el sector guanyarà més de 800 places d’aparcament lliure en superfície.

 

Els paviments i arbrat

 

Els materials de pavimentació previstos en el projecte es limiten als emprats en l’àmbit del Pla parcial de la Plana del Pont Nou. Així, les calçades es preveuen amb aglomerat asfàltic i les voreres amb paviment de formigó, a excepció de la paral·lela al ferrocarril que es preveu de sauló, per tal de mantenir l’aspecte de camí, ja que relliga la ciutat amb l’Anella Verda..

 

Les zones d’aparcament es preveuen amb paviment granular i delimitats per fileres d’arbrat, que es disposarà de manera que sigui possible recollir l’aigua de la pluja i afavorir el seu creixement.

 

L’avinguda també incorporarà arbrat, hi haurà un total de 448 nous arbres, principalment plàtans, però també freixes, castanyers, pins, alzines, roures i àlbers, seguint el criteri del tram que ja s’està executant i per aconseguir unes voreres verdes i amb ombra a l’estiu. Al conjunt del pla parcial del Pont Nou i els diversos projectes de l’entorn s’hi plantaran més de 2.000 arbres, per aconseguir recorreguts de vianants vers i ombrívols i combatre l’escalfament global i fer una ciutat més adaptada al canvi climàtic.

 

El pressupost global del projecte és de 4.241.901,77€ i es preveu un termini d’execució de 12 mesos. És previst que un cop hagi acabat l’exposició pública s’iniciï la licitació de l’obra, que hauria de començar dins del primer trimestre del 2026.

 

L’Avinguda Pirelli i el Camí Vell de Rajadell

 

Paral·lelament també s’han aprovat els projectes d’urbanització de l’avinguda de la Pirelli i el Camí Vell de Rajadell.

 

Aquests dos projectes van encaminats a resoldre els dèficits d’urbanització d’aquests dos vials, incorporant tots els serveis (clavegueram, xarxes de serveis, enllumenat, etc) així com una calçada regular i voreres. Les obres d’aquests dos vials no es duran a terme fins a la finalització del polígon del Pont Nou i l’avinguda de l’Esport. Es preveuen a partir de l’any 2027.

El projecte de millora i ampliació de la urbanització de l’avinguda Pirelli abraça el tram entre el Camí de Rajadell i el carrer Torruella, amb una superfície de 5.425,39 m2.

 

L’avinguda Pirelli és un vial d’11,8 metres d’amplada, amb dues voreres de 2,40 metres i una calçada de 7 metres. El carrer presenta una urbanització en un estat molt deficient pel que fa als paviments i els serveis. Així, l’enllumenat públic és aeri sobre suports de fusta i la xarxa de clavegueram és inexistent en bona part del traçat del carrer. La proposta planteja un carrer amb dos carrils de circulació de 3,20 metres cadascun, la vorera oest de 2,4 metres i la vorera est de 3 metres amb arbrat, seguint el recorregut que prové del parc del Cardener i el Pont Nou. El projecte preveu la renovació de clavegueram i enllumenat, la millora de la xarxa d’aigua potable i el soterrament de la xarxa elèctrica en els trams en què encara està suportada per pals de fusta.

 

Les obres s’executaran en un termini aproximat de deu mesos, i tenen un pressupost d’1.139.112,73 euros.

 

Pel que fa al Camí de Rajadell, el projecte d’urbanització aprovat inclou el tram entre l’avinguda Pirelli i el carrer de la Lemmerz. La proposta també contempla l’endreça de la cruïlla amb el carrer de Vilatorrada, així com la nova ordenació de l’enllaç entre el Camí de Rajadell, l’avinguda Pirelli, la carretera de Sant Joan, el Pont Nou i l’accés al cementiri.

 

Cal tenir present que el camí de Rajadell no s’ha urbanitzat mai. Es tracta d’un antic camí asfaltat, de forma irregular i amplada variable. El camí presenta una urbanització provisional en un estat molt deficient pel que fa als paviments i els serveis. La proposta planteja un carrer amb calçada de 6 metres d’ample i voreres amples a banda i banda, d’una amplada mitjana de 3 metres, tot i que una edificació existent provoca un estretament puntual de la vorera, però es garanteix una amplada mínima d’un metre.

 

La pavimentació seguit els criteris del projecte del pla parcial del Pont Nou i de la urbanització ja existent als carrers adjacents. A la vorera sud, davant del mur del cementiri, s’hi incorpora una franja d’arbrat i bancs per seure. També es renovaran les xarxes de serveis.

 

El total del projecte abraça una superfície de 6.887,52 m2. Es preveu que les obres siguin executades en un període màxim de 12 mesos, amb un pressupost de 2.256.174,87 euros.


En aquest document es poden consultar els plànols del projecte.

 

(*) Peu de foto: el regidor Carles Garcia Estany i l'alcalde Marc Aloy Guàrdia

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat