Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

Un emocionat Pere Miró Sellarés rep el títol de Fill Predilecte de la ciutat de Manresa

Imatge de la notícia
10/07/2025

El Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa va acollir, aquest dimecres a la tarda, el nomenament de Pere Miró Sellarés com a Fill Predilecte de la ciutat, en un acte marcat per l’emoció i en el qual es va destacar la trajectòria del fins fa unes setmanes alt directiu del Comitè Olímpic Internacional. Després de la part més institucional, el Kursaal va ser l’escenari d’un homenatge al distingit.

 

Un emocionat Pere Miró Sellarés (Manresa, 1955) va rebre aquest dimecres a la tarda el títol de Fill Predilecte de la ciutat de Manresa, en un acte al Saló de Sessions de l’Ajuntament que es va omplir de representants institucionals, entitats esportives de la ciutat i també d’amics i familiars de l’homenatjat. Miró va rebre la distinció de mans de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, que va destacar l’excepcionalitat de l’esdeveniment: feia 46 anys que Manresa no nomenava cap Fill Predilecte, la distinció més important que un manresà o manresana pot rebre en vida.

 

Els encarregats de fer la glossa del guardonat van ser el periodista Xavier Prunés Feixas i, de manera virtual, Albert Estiarte Duocastella. Van destacar el llegat de Miró en el món de l'esport, especialment les seves significatives contribucions a l'olimpisme. Amb una llarga trajectòria com a directiu del Comitè Olímpic Internacional (COI), fins al passat mes de juny, Miró va ser assessor de l’ara president honorífic de l’organisme, Thomas Bach, que ahir també va ser a Manresa, juntament amb vicepresident del COI, Joan Antoni Samranch Salisachs i el president del Comitè Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco Bravo, entre altres autoritats.

 

També va destacar la seva trajectòria i les arrels manresanes de l’homenatjat Elisabet Ventura Claret, del Club Natació Manresa, on Miró es va iniciar en la pràctica de la natació i el waterpolo. El CN Manresa és el club que ha impulsat el seu nomenament com a Fill Predilecte, juntament amb vuit entitats més (FC Pirinaica, Club Egiba, Beisbol Club Manresa, Club Atlètic Manresa, Gimnàs Esport-7-Judo, Club Patí Manresa, Club Manresa SF i Penya Ciclista Bonavista).

 

La regidora de Cultura i Llengua de l’Ajuntament de Manresa, Tània Infante Martínez, va llegir l’acord de concessió del títol, que va ser aprovat per unanimitat del Ple Municipal. Aquest títol és el més important que la ciutat concedeix a una persona en vida, i l’últim es va concedir el 1979, a Antoni Esteve Subirana.

 

Tot seguit, i tal com marca el protocol, l’alcalde Aloy li va lliurar el títol: “La Molt Noble, Molt Lleial i Benèfica Ciutat de Manresa, a Pere Miró Sellarés, al mèrit rellevant, en perenne gratitud”.

 

Al mateix Saló de Sessions, es va fer el Ball de l’Homenatge, a càrrec de Sònia Serra Vila, de l’Esbart Manresà, acompanyada per un duet de flautes del Conservatori Municipal de Música, que també va posar la música a la cloenda de l’acte institucional.

 

 

Homenatge al Teatre Kursaal

 

Tot seguit, la celebració es va traslladar al Teatre Kursaal, on es va fer un homenatge al nou Fill Predilecte de la ciutat. La sala gran del teatre es va omplir de familiars, amics i d’una nodrida representació d’esportistes i medallistes olímpics com Pau Gasol Sáez, David Barrufet Bofill, Ona Carbonell Ballestero, Pere Balcells Prat, Iñaki Urdangarín Liebaert, Thierno Boubacar Diallo, Ander Mirambell Viñas, Rosa Morató Rodríguez, Meritxell Soler Delgado o Gaspar Ventura Meseguer. També hi va ser la mare d’Andreu Vivó Tomàs i el fill d’Enric Villaplana Vargas.

 

Al llarg de la gala, el periodista Jordi Basté Duran va mantenir una conversa distesa amb Pere Miró Sellarés, tot desgranant la seva trajectòria i també el seu costat més personal i els vincles que sempre ha mantingut amb Manresa, la seva ciutat.

 

L’esport en clau manresana també tenir lloc a l’acte, quan un grup d’infants de la ciutat va portar a terme una escenificació que va realçar els valors de l’esport. I, seguidament, hi va haver un moment especial quan Joan ‘Chichi’ Creus Molist i l’olímpic Pau Gasol li van entregar a Miró un exemplar del llibre “Crònica Sentimental d’una gesta”, un recull fotogràfic de quan el Bàsquet Manresa va guanyar la lliga ACB, i tots els esportistes olímpics van pujar a l’escenari, on van rebre un llarg aplaudiment.

 

Els parlaments de Tomàs Bach, de l’alcalde Aloy i de l’homenatjat van cloure un acte que va acabar amb tot el públic dempeus aplaudint Pere Miró Sellarés, Fill Predilecte de la ciutat de Manresa.

 

 

Signatura del Llibre d’Honor i visita al Congost

 

Abans de l’acte de nomenament com a Fill Predilecte, Miró va signar el Llibre d’Honor de Manresa. Va ser rebut pel govern local, encapçalat per l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia. I, encara abans, al matí, va visitar el Complex del Vell Congost i el pavelló del Nou Congost.

 

 

*Podeu recuperar l’acte institucional al You Tube de l’Ajuntament de Manresa

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat