Manresa impulsa el català amb un cicle de Cinema a la fresca a Vic-Remei, la Balconada, el Xup i la Mion
17/06/2025Es projectaran les pel·lícules Indiana Jones i el dial del destí, Les aventures de Tadeu Jones, Tintín i el secret de l’Unicorn i es farà una marató de capítols de la sèrie Plats Bruts, que s’escolliran a través d’una votació popular.
Després dels programes Fil de contes i Juguem a les places, arriba Cinema a la fresca, una nova iniciativa per fomentar l’ús social del català i enfortir els llaços comunitaris a través de la cultura. La primera edició de Cinema a la fresca es farà els dijous 3, 10, 17 i 24 de juliol a les 21.30 h als barris de Vic-Remei, la Balconada, el Xup i la Mion.
La finalitat de les projeccions del Cinema a la fresca és generar vincles a través de la programació cultural, fomentar l’ús social del català i fer-ho des de la cultura del barri, amb una programació descentralitzada i adaptada al clima i a la baixada de temperatura de les nits d’estiu veient una pel·lícula a la plaça del barri. La programació inclou una variada selecció de pel·lícules per a tots els gustos:
- 3 de juliol: Indiana Jones i el dial del destí a la pista poliesportiva de la Balconada.
- 10 de juliol: Tintín i el secret de l’Unicorn a la plaça de la Democràcia.
- 17 de juliol: Les aventures de Tadeu Jones a la pista poliesportiva del Xup.
- 24 de juliol: marató de capítols de Plats Bruts al Parc Josep Delvalle. Els capítols que es projectaran es decidiran per votació popular a través dels comptes oficials de l'Ajuntament de Manresa @manresa.cat i de Manresa Cultura @manresacultura la setmana del 23 de juny.
Cinema a la fresca s'emmarca dins de les diverses accions que el consistori ha dut a terme aquest 2025 per fomentar l'ús social de la llengua catalana, especialment entre el públic jove: Fil de Contes, que ha portat la màgia de la narració i els jocs a les places des del mes de març fins al divendres 27 de juny, i Juguem a les places, que ha recuperat jocs tradicionals catalans a diverses places de la ciutat durant els mesos d’abril i maig.
El cicle de Cinema a la fresca en català s’impulsa des de Pla Estratègic per a la Llengua de l'Ajuntament de Manresa amb la col·laboració de les entitats manresanes The Atlàntida Picture Show i Cineclub de Manresa, per a la seva programació, així com les associacions veïnals del Xup, Vic-Remei i la Balconada, la Mion i els Tirallongues de Manresa. Amb l'activitat també es dona resposta a una proposició de Fem Manresa per a la realització d'un cicle de cinema català a la fresca. La proposta va ser aprovada al Ple del 15 de febrer del 2024, amb el vot favorable de tots els grups municipals (ERC, PSC, Impulsem, Junts, Fem i FNC), excepte el de VOX, que s'hi va oposar.