Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

L'Ajuntament de Manresa fa més accessible la seu electrònica amb un nou recomanador de tràmits basat en Intel·ligència Artificial

Imatge de la notícia
10/06/2025

El nou cercador proposa els procediments a realitzar a partir de les explicacions de la persona usuària

 

L’Ajuntament de Manresa fa un pas més per facilitar els tràmits a la ciutadania i ha integrat un recomanador de tràmits basat en Intel·ligència Artificial (IA) a la seu electrònica. Aquesta nova eina simplifica notablement la interacció de la ciutadania amb l’administració i ofereix una experiència més intuïtiva i eficient, estalviant temps i millorant l’accessibilitat.

Un sistema basat en Intel·ligència Artificial per facilitar l’accés als tràmits

Amb la nova eina, no és necessari conèixer el nom del tràmit que es vol realitzar. En comptes d’haver de buscar manualment entre els diferents procediments disponibles, la persona interessada pot simplement escriure una descripció del que vol fer utilitzant un llenguatge natural, com si estigués parlant amb una persona. El sistema, basat en la potència de la IA, processa aquesta explicació i proposa els tràmits més rellevants, facilitant l’accés directe als enllaços per a iniciar el procediment.

Així, per exemple, si un ciutadà vol obrir un negoci, simplement haurà d’escriure aquesta consulta i el sistema li mostrarà els tràmits i documents necessaris per començar el procés. El mateix ocorre si vol reformar la cuina o canviar de domicili.

Com funciona el nou cercador?

Per a la persona usuària, el funcionament és molt senzill. Si desitja realitzar un tràmit concret, només ha de descriure la seva necessitat de manera natural, com "vull obrir un restaurant" o "necessito canviar la meva adreça". A continuació, el cercador identificarà els tràmits relacionats i oferirà els enllaços directes perquè els pugui iniciar immediatament.

Un complement a la cerca tradicional

Aquesta nova funcionalitat se suma al cercador clàssic per nom de tràmit i a la llista de gestions municipals disponibles. L'objectiu és oferir una màxima flexibilitat, de manera que cada persona pugui escollir la forma que li sigui més còmoda per accedir als tràmits.

A més, aquesta integració de la IA no només facilita l’accés als tràmits, sinó que permet a l’Ajuntament recollir informació sobre les necessitats més comunes de la ciutadania, la qual cosa contribuirà a millorar contínuament els serveis públics.

Una eina pensada per a tothom

L’Ajuntament de Manresa vol garantir que tota la ciutadania, independentment del seu nivell de coneixement digital, pugui accedir fàcilment als tràmits municipals. Així, el nou sistema no només afavoreix la digitalització, sinó que també promou una administració pública més transparent, eficaç i accessible a tothom.

Per provar aquest nou servei, podeu accedir a la seu electrònica mitjançant aquest enllaç.


(*) Peu de foto: la seu electrònica ha incorporat un assistent d'Intel·ligència Artificial

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat