Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Seu electrònica

Els actes centrals de la Festa de la Llum aconsegueixen un bon seguiment

Imatge de la notícia
20/02/2015

La missa al Carme, els castellers i les ballades de la imatgeria manresana tornen a lluir al bell mig del Centre Històric. 

 

Els actes centrals de la Festa de la Llum han aconseguit avui una bona participació de ciutadans i ciutadanes que han pogut seguir les activitats celebrades durant aquest matí i que han tingut l’epicentre principal la plaça Major i el seu entorn

La jornada ha començat al matí amb el tradicional seguici d’autoritats que han fet el recorregut des de l’Ajuntament fins l’església del Carme, on s’ha celebrat la missa presidida per monsenyor Romà Casanova, bisbe de la diòcesi de Vic, i amb la participació de la Coral Font del Fil, la Capella de Música de la Seu i el Cor Parroquia del Poble Nou.

En acabar la cerimònia, la Colla Castellera Tirallongues van completar la pujada i baixada d’un pilar de quatre  a les escales del Carme. A continuació es va iniciar la desfilada de la imatgeria de Manresa fins la plaça Major on, tot seguit, van donar pas a la Tronada, la ballada de Gegants, Nans, Lleó, Àliga i Cavallets de Manresa. Els actes es va completar amb la ballada participada del Ball del Rossinyol, el Ball de la Bolangera i la ballada de sardanes a càrrec de la Cobla Ciutat de Manresa.

Les actuacions van tenir un moment emotiu en ser dedicades a dues persones que han mort recentment i van ser importants en el món cultural de la ciutat: Vicenç Orriols, impulsor i capdavanter dels Cavallets de Manresa, i a Francesc Bonvehi, que havia estat vicepresident dels geganters.

Durant el matí, al Saló de Sessions de l’Ajuntament de Manresa, es va fer l’acte de recepció i homenatge a persones i entitats relaciones i implicades amb la Festa de la Llum i la fan possible. També es va fer el lliurament del Diploma de Lluminaire a les persones que viuen a Manresa i van néixer el dia 21 de febrer i van respondre a la crida de l’Associació de la Misteriosa Llum.

 

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat