Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Regulació emocional i mindfulness a l'aula I (juliol 2019)

L'Ajuntament de Manresa impulsa, a través de l'associació Aula Aura, un curs dirigit als professors, emmarcat en el projecte Lotus.

Curs: Regulació emocional i mindfulness a l'aula I


Durada: 30 hores
Dates: 1 al 5 de juliol
Horari: Dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 9 a 14 h. Dijous de 8h a 18 h
Lloc on es realitza: Masia de les Oliveres. Sant Fruitós de Bages. Veure mapa
Modalitat: Presencial

Descripció del curs

Curs teòric i pràctic que pretén aportar eines als educadors, per facilitar l'autogestió i gestió dels grups, de forma més ecològica i respectuosa, prevenint i minimitzant els efectes del desgast professional de l'educador (síndrome del burn out), i optimitzant el seu ben estar i afavorint el clima i bon funcionament dels individus i col·lectius.

Sobre un marc teòric psicoeducatiu, elaborarem una caixa d’eines (provinents del ioga, mindfulness i gestió emocional), que un cop viscudes i integrades per l’educador, es podran autoaplicar/aplicar de forma sistemàtica i esporàdica (quan la situació ho requereixi), tant a un mateix com  a l’aula. 

Objectius

  • Que els educadors disposin d’eines per disminuir el nivell d’estrès propi i el de l’aula, aplicades de forma sistemàtica o com a intervencions específiques en moments de crisis. 

  • Entendre i gestionar millor els nivells d’intensitat emocional que tinguin lloc en el marc personal i escolar.

  • Saber com millorar la capacitat d’atenció i concentració d’un mateix i dels alumnes,  per afavorir un bon nivell d’atenció i aprenentatge.

  • Incrementar els nivells de comprensió i cohesió dels grups (mestres/mestres, mestres/alumnes, alumnes/alumnes). Disminuint els nivells de burnout en el professionals de l'educació, així com les relacions d'abús i bullying a les aules.

Continguts de l'activitat

Tècniques de regulació fisiològica per disminuir els nivells d'estrès i l'ansietat.
  • Psicofisiologia de l’estrès 

  • Entrenament en tècniques d’autoobservació i reconeixement d’estats físics

  • Tècniques de relaxació i respiració

Tècniques de regulació i focalització de l’atenció

  • Modificar els estats mentals que dificulten l’aprenentatge 

  • Millora de la capacitat d’atenció i concentració amb eines del Mindfulness

  • Estratègies per la millora de l’aprenentatge

Tècniques de regulació emocional

  • Psicofisiologia de les emocions

  • Tècniques de visualització per a transformar els conflictes 

  • Regulació emocional amb eines del Mindfulness

Cohesió de grup

  • Actituds mindfulness cap a un mateix i cap els altres.

  • Pràctiques de cohesió de grup.

  • Mindfulness en les relacions.  

  • Conciència del grup i de l'ecosistema. 

Nivell del professorat al qual s'adreça l'activitat: Mestres d’infantil, primària, secundària, monitors, educadors i psicopedagogs i psicòlegs vinculats al món de l’ensenyament.

Nombre de places: Mínim 12. Màxim 25

Formadora: Màrcia Cecchini Rosell, psicóloga clínica especialitzada en Mindfulness i professora de ioga. Actualment realitzant el Màster en tractaments psicològics basats en Mindfulness i compassió a AEMIND en conveni amb la Universitat Ramón Llull( Barcelona). Postgrau en Mindfulness en la pràctica clínica, formació avançada per a terapeutes. Docent dels cursos gestionats i subvencionats per IDFO (UGT Manresa) de prevenció de l’estrès; tècniques de respiració i relaxació. Coordinadora del Projecte Lotus Blau i Lotus Blanc, intervenció integral a l’aula i formació de professorat en eines de regulació fisiològica, regulació emocional, psicologia i mindfulness, juntament amb l’Ajuntament de Manresa. De forma privada, ha col·laborat amb diferents centres educatius, fent formació al professorat,  intervenint a l’aula i realitzant xerrades informatives a les escoles sobre eines de regulació fisiològica, regulació emocional, psicologia i mindfulness.

Pla d'avaluació de l'activitat

Avaluació d’aprofitament: Avaluació continuada mitjançant els registres d’autoobservació que realitzen els alumnes després de determinades pràctiques i observació directa del nivell d’execució dels alumnes per part del docent. 

Avaluació de satisfacció: mitjançant un qüestionari que es passarà als participants el darrer dia del curs.  

Requisits de certificació: Els assistents hauran d’assistir un mínim del 80% del curs i realitzar de manera satisfactòria les tasques d’aprofitament per a tal d’obtenir la certificació.

Cost de la matrícula: 130 euros

Organitza: Associació Aula Aura

Email de contacte: aula.aura16@gmail.com

Més informació d'aquest curs aquí 

Aquesta és una activitat de formació permanent reconeguda pel Departament d'Ensenyament.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat