Pla de mobilitat urbana
Documents
- Memoria diagnosi ( 2024)
- Diagnosi Annex Mapes (2024)
- Diagnosi Annex treball de camp ( 2024)
- Memoria Pla de Propostes ( 2024)
- Pla Propostes Annex Mapes (2024)
- Annex Propostes Interseccions (2024)
- Annex Participació ciutadana ( 2024)
- Document de sintesi (2024)
- Estudi Ambiental Estratègic part 1/3 (2024)
- Estudi Ambiental Estratègic part 2/3 (2024)
- Estudi Ambiental Estratègic part 3/3 (2024)
- Resum Ambiental ( 2024)
- Document resposta procés IP (2024)
El nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de la ciutat el va aprovar el Ple de l’Ajuntament el dia 18 de Juliol del 2024, una eina bàsica per a l’administració local per a planificar de manera integrada les xarxes que conformen el sistema de transport de la ciutat i la mobilitat de les persones que hi viuen, amb un horitzó temporal de sis anys.
Mobilitat universal, salut i sostenibilitat
El nou Pla situa la mobilitat universal, la salut i la sostenibilitat ambiental, social i econòmica al centre de les polítiques que es desenvoluparan a la ciutat d’aquí al 2030. S’organitza en tres línies estratègiques, que a la vegada contenen fins a 63 propostes d’actuacions.
- La primera línia afirma que Manresa ha d’actuar com a ciutat capital dins el seu àmbit de referència. D’entre les propostes que destaquen en aquest apartat hi ha la reestructuració del servei de transport públic entre Manresa i les poblacions del Pla de Bages; l’execució del projecte per a la integració urbana i l’ampliació fins al Parc de l’Agulla de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat; l’estudi de la creació d’una entitat supramunicipal de gestió del transport i la mobilitat; l’impuls de les obres a les rondes de titularitat de la Generalitat, la millora de la distribució de les mercaderies o els desplaçaments als grans equipaments, com l’hospital.
- La segona línia recull les propostes d’actuació per aconseguir una ciutat connexa i ordenada. En aquest punt destaca l’impuls a les illes de vianants, com l’anunciat nou carrer Guimerà; la transformació de les carreteres del Pont de Vilomara, Vic i Cardona, per ampliar l’espai per a vianants; el foment del transport públic i guanyar carrils bici; la millora de les carreteres de Sant Pau i del Xup; la millora de la seguretat a les interseccions; la planificació de la càrrega i descàrrega; l’increment de l’eficiència del bus; la promoció de l’ús de la bicicleta, la reformulació de la xarxa de carrils bici actual o la potenciació de la connexió de la ciutat amb els seus entorns verds, entre altres.
- Pel que fa a les propostes de la tercera línia, pretenen aconseguir una ciutat cuidadora i inclusiva. Així, el Pla indica la incorporació de la perspectiva de gènere en les polítiques de mobilitat que es desenvolupin i proposa mesures per a aconseguir el compliment de la normativa que limita la velocitat a 30 quilòmetres per hora. També inclou la instal·lació de punts de càrrega elèctrica, la continuació de la flota municipal amb vehicles menys contaminants o la realització d’un model de senyalització que prioritzi la mobilitat activa i universal.