Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Continguts

El projecte Lotus es fonamenta en 4 eixos:

Eix 1: Consciència emocional

La consciència emocional es treballa com a pas previ a la regulació emocional

Objectius: 

  • Adonar-se de quines emocions senten i també adonar-se del que senten els altres
  • Ser conscients de la interacció entre emoció, pensament i comportament

Continguts

  • Estructura, funció i classificació de les emocions. El concepte d'emoció i les seva utilitat. El llenguatge de les emocions. Vocabulari emocional. Les emocions bàsiques i les famílies d'emocions. Emocions primàries i secundàries. Emocions múltiples. Components de l'emoció. Base biològica de les emocions, cap a on ens mouen, com ens afecten... Treball en psicoeducació d’ identificació de les emocions, comprensió i reconsideració. La consciència emocional com a pas previ a la regulació.
  • Presa de consciència de les pròpies emocions: Capacitat de percebre amb precisió els propis sentiments i emocions, identificar-los i etiquetar-los. També consciència corporal de les emocions. El moment present. Aquí i ara. Atenció plena: en els pensaments, en les emocions i sensacions
  • Comprensió de les emocions dels altres
  • Consciència de la interacció entre emoció, pensament i comportament

 

Eix 2: Regulació emocional

Objectius

  • Percebre i comprendre els estats emocionals propis i aliens.
  • Regular els estats emocionals propis
  • Conèixer i posar en pràctica estratègies d'autoregulació per a gestionar la intensitat i la durada dels estats emocionals.
  • Conèixer característiques de persones resilients i identificar recursos propis per a afrontar els reptes de la situació actual

 

Continguts

  • Estratègies de regulació emocional: regulació fisiològica, comportamental, cognitiva.
  • Gestió de les emocions: presentació d’ eines provinents de la psicologia, ioga i mindfulness que ajuden a fer la pausa, escoltar, canalitzar, gestionar, transformar i/o comunicar de forma ecològica i conscient el que ens està passant. Avaluació de reaccions versus respostes. 
  • Moviments físics per contrarestar la inèrcia biològica de l'emoció, tècniques de respiració i relaxació per a regular el SNC (sistema nerviós central), tècniques de visualització i meditació per ajudar a aturar l'impuls, la inèrcia, poder agafar perspectiva, no fusionar-se amb l'emoció, tenir una visió més clara de la situació i poder passar a la resolució de conflictes interns i externs.
  • Tècniques per millorar la capacitat d'atenció i concentració i tècniques per afavorir l'aprenentatge (respiracions activants, visualitzacions...)
  • Mindfulness (o consciència plena): l’energia de ser conscient i estar despert davant del que passa dintre i arreu nostre en el moment present. El mindfulness ens ajuda a connectar amb la nostra consciència profunda, tornar a nosaltres mateixos, a l’aquí i ara, per reconèixer el nostre comportament habitual, identificar noves opcions i fer millors eleccions.
  • La resiliència i els recursos resilients propis.

 

Eix 3: Competència social: Treball en equip i gestió de conflictes amb comunicació no violenta

La Comunicació No Violenta (CNV) és un model de comunicació desenvolupat per Marshall  Rosenberg que permet reestructurar la nostra forma d'expressar-nos i d'escoltar els altres, fent-nos conscients del què observem, sentim i necessitem.

El seu objectiu principal és que les persones ens comuniquem amb empatia i eficàcia, fomentant relacions sanes basades en una comunicació  assertiva i coherent amb els nostres valors personals. Es tracta de posar el focus en cuidar la relació.

La CNV ens permet establir relacions personals basades en el respecte, l'afecte i la cooperació, aprenent a resoldre satisfactòriament els nostres conflictes.

Objectius

  • Prevenir conflictes i/o situacions violentes
  • Ser capaços de de reconèixer els sentiments i necessitats dels altres i d'un mateix i promoure l'assertivitat i l'empatia.
  • Aprendre estratègies per a la defensa dels propis drets, opinions i sentiments de manera assertiva
  • Comprendre i aplicar les eines de la Comunicació No Violenta en la nostra manera de comunicar-nos: Detectar els judicis que poden interferir en la nostra comunicació i trobar estratègies per satisfer les nostres necessitats i les de les altres persones.

Continguts

  • Presa de consciència de l’observació dels fets sense judicis i avaluacions
  • Identificació i expressió de les necessitats i emocions pròpies i alienes
  • Formulació de la petició

 

Eix 4: Autoconeixement: habilitats, valors, pensament crític i creatiu

Objectius

  • Conèixer els meus punts forts i els punts dèbils, les habilitats, els talents, les competències i com desenvolupar-les
  • Conèixer estratègies per a un millor aprenentatge
  • Avaluar la coherència entre les accions i els valors propis i qüestionar creences

 

Continguts

  • Sistemes de representació: visual, auditiu, kinestèsic
  • Neurociència. Predominància hemisfèrica.
  • Habilitats, talents i competències.
  • Fortaleses personals.
  • Intel.ligències múltiples.
  • Valors propis importants. Coherència entre les accions i valors propis.
  • Creences limitants, judicis de valor, prejudicis.
  • Roda de la vida

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Govern obert > Infoparticipa
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat