Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]

L'Ajuntament de Manresa impulsa l'Oficina d'Atenció a les Persones Grans, un nou servei que es presentarà demà

25/10/2023

La presentació oficial del servei s’emmarca en els actes del Dia Internacional de les Persones Grans. L’objectiu de l’oficina és atendre aquest col·lectiu de forma personalitzada i donar eines i les informacions necessàries per construir el propi projecte en aquesta etapa de la vida. La presentació, oberta a tothom, es farà demà al Mercat Puigmercadal a les 11 del matí.

 

Demà dijous, 26 d’octubre, es presentarà públicament l’Oficina d’Atenció a les Persones Grans de Manresa, un servei per donar suport aquest col·lectiu a planificar el seu projecte de vida un cop finalitzada l’etapa laboral . El servei,  que va entrar en funcionament el 2 de juny passat, ha dut a terme més de 60 atencions relacionades, sobretot, amb oci i lleure, habitatge i formació.

L’oficina està pensada per donar primeres informacions i recursos  a les persones grans en temes d’oci i lleure, salut, formació, participació, habitatge i mobilitat i, si és el cas, derivar de forma directa als serveis específics.  Les persones grans hi poden trobar informació sobre actes i activitats d'interès, suport per fer tràmits per internet i xerrades i activitats de temàtiques diverses. L’oficina, a més a més, també atén entitats formades per persones grans a qui ofereix suport per elaborar documents informàtics, gestionar correus electrònics, instal·lar la signatura electrònica, redactar instàncies i sol·licituds telemàtiques, fer tràmits per a les subvencions i moure’s per les xarxes socials, entre altres.

L’Oficina d’Atenció a les Persones Grans està situada a l’edifici Infants, a la carretera de Vic 16, i es necessita cita prèvia per rebre atenció presencial. L’atenció al públic és cada dimarts de les 15.30 a les 18 h i els divendres de 9 a 14 h. També s’hi pot contactar per correu electrònic a oficinapersonesgrans@ajmanresa.cat o per telèfon i Whatsapp al número 608 332 303. Els dijous de 10 a 12 h, els professionals de l’oficina es desplacen a les seus de les entitats  que ho sol·licitin prèviament. 

La presentació pública de l’oficina es farà demà a les 11 del matí al Mercat Puigmercadal, i anirà a càrrec de la regidora de Drets Socials i Persones Grans de l’Ajuntament de Manresa, Mariona Homs Alsina, i comptarà amb la intervenció d’algunes persones grans que ja han estat usuàries del servei.

L’Oficina d’Atenció a les Persones Grans va néixer de la necessitat d’un espai municipal de referència per a les persones grans detectat per l’Ajuntament  i la proposta de la comissió de dones grans del Consell Municipal de la Dona. La nova oficina compta amb el finançament del programa Next Generation de la Unió Europea en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

 

(*) Peu de foto:  Persones usuàries de l'Oficina d'Atenció a les Persones Grans rebent informació d'una treballadora municipal. 

Servei d'informació i Atenció a les Dones Montserrat Roig - Carrer de la Canal, núm. 6, 1r - 08241 Manresa - +34 93 875 23 10 - siad@ajmanresa.cat