Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]

Abans de fer un tràmit

Com cercar un tràmit

Tots els tràmits de l’Ajuntament de Manresa es publiquen en l’apartat de tràmits

Els tràmits d’activitat econòmica es poden consultar a Activitats FUE. 

Per trobar el tràmit que necessites pots fer la cerca:

  • A través del cercador de tràmits: introdueix el nom del tràmit o la informació que tinguis.
  • Descarregant el llistat de tràmits: trobaràs tots els tràmits disponibles i l’enllaç per accedir-hi.
  • Tràmits freqüents: són tràmits comuns que pots trobar ràpidament. 
  • Per temes: selecciona el tema del tràmit i troba’l entre tots els que hi ha relacionats. 
  • Catàleg de tràmits: aquí pots trobar més tràmits i accedir a informació detallada.

Com fer un tràmit

Els tràmits de l’Ajuntament de Manresa es poden fer per internet o de manera presencial en una Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). 

Tots els tràmits estan publicats a tràmits. Els tràmits d’activitat econòmica es poden consultar a Activitats FUE. S’hi explica:

  • La informació del tràmit i qui el pot demanar.
  • La documentació que cal aportar.
  • Els requisits i la normativa.

Cal tenir en compte que les empreses i altres col·lectius, com les societats cooperatives, associacions o fundacions, han de fer els tràmits per internet. Per a més informació, consulta Subjectes que estan obligats a relacionar-se digitalment amb l'Ajuntament.

A la pàgina informativa del tràmit pots consultar el termini de sol·licitud i si es pot fer per internet, presencialment o de totes dues maneres.

Fer un tràmit per internet

Quan trobeu el tràmit que busqueu, cliqueu sobre el nom. Accedireu a la fitxa informativa on s'especifica la descripció, els requisits, la documentació necessària, el preu i la normativa aplicable. Per iniciar la tramitació, feu clic al botó “Tramitació telemàtica”.

Identificació

Els tràmits poden requerir aquests tipus de identificació:

  • No es requereix identificació digital
    Podeu accedir al tràmit sense identificar-vos.
  • Es requereix identificació digital, podeu identificar-vos amb:
    • IdCat Mòbil: En cas de no disposar d’idCAT Mòbil, podeu obtenir l’idCAT Mòbil telemàticament a través d’e la pàgina d'IdCat Mòbil.
    • IdCAT Mòbil + (Plus): En cas de no disposar d’idCAT Mòbil +, podeu obtenir l’idCAT Mòbil + telemàticament a través d’aquest enllaç: Com donar-te d'alta a l'idCAT Mòbil +.
    • Cl@ve: En cas de no disposar de Cl@ve, en aquest full informatiu trobareu informació sobre com registrar-vos per obtenir la Cl@ve.
    • Certificat digital de representant d’una entitat/empresa: En cas de ser representants d’una entitat o empresa i no disposar de certificat digital, podeu consultar aquest full informatiu en el qual trobareu informació relativa a qui el pot sol·licitar i com el podeu obtenir.

Fer un tràmit presencialment

Els tràmits adreçats a la ciutadania es poden fer presencialment en una oficina.
Abans d'anar a l'oficina, consulta la pàgina web del tràmit on s'explica:

  • La informació general del tràmit.
  • La documentació necessària.
  • Els requisits.
  • El termini de sol·licitud.

Per fer el tràmit presencialment en una oficina, pots demanar cita perquè t'atenguin directament a l'hora demanada sense espera.

Recorda que les empreses i altres col·lectius només poden fer els tràmits per internet.

Qui està obligat a fer tràmits per Internet

Cal tenir en compte que les empreses i altres col·lectius, com les societats cooperatives, associacions o fundacions, han de fer els tràmits per internet.

Per a més informació, consulta Subjectes que estan obligats a relacionar-se digitalment amb l'Ajuntament.

Com fer un tràmit en representació d'una altra persona o d'una empresa

Una persona (física o jurídica) pot presentar un tràmit en nom d’una altra (física o jurídica) com el seu representant. Per fer-ho, cal poder acreditar que la persona representada ha autoritzat al representant.  

Per a més informació, consulta el nostre apartat web sobre el registre d’apoderaments Representa, o bé, accedeix directament al Registre electrònic d’apoderaments de l’Ajuntament.

Servei d'informació i Atenció a les Dones Montserrat Roig - Carrer de la Canal, núm. 6, 1r - 08241 Manresa - +34 93 875 23 10 - siad@ajmanresa.cat