El projecte Lotus Blanc forma part del projecte Lotus i consisteix en sessions de gestió emocional i valors mitjançant eines de piscologia, mindfulness i ioga. Aquestes sessions són presencials i es porten a terme a l’aula.
Exemple de l'estructura de les sessions (1a fase a primària)
La primera fase del projecte Lotus Blanc a primària consta de 4 sessions per alumne, normalment, en grups de 12 alumnes, en les quals es treballen els continguts següents, adaptats a l'edat de cada nivell:
COS: La primera sessió és dedicada al cos. L'objectiu és que els alumnes aprenguin a baixar el grau d'activació fisiològica i el nivell d'ansietat amb exercicis de desbloqueig corporal i tècniques de respiració i relaxació, i que millorin la capacitat d'autoobservació i autoconeixement.


MENT: A la segona sessió es treballa per millorar la capacitat d'atenció de l'alumne, entrenar i disciplinar la ment i potenciar l'estat de presència. S'aprenen respiracions per afavorir la concentració i tècniques de visualització i autoinstruccions per incrementar el nivell d'aprenentatge.


EMOCIONS: L'objectiu de la tercera sessió és reconèixer i escoltar algunes de les emocions bàsiques (alegria, tristesa, por, ràbia, calma i amor) i saber quan cal i com transformar-les. També es treballa l'empatia i la compassió, per millorar la convivència i educar per a la pau.


IOGA: A la quarta sessió es fa una sessió de ioga, que integra tots els conceptes treballats en les tres primeres sessions (cos, ment i emocions).