Govern obert i transparència

La Síndica de Greuges atén 13 peticions en la seva visita a Manresa

Dimarts, 04 d'Octubre de 2022
La Síndica de Greuges atén 13 peticions en la seva visita a Manresa

De les 13 atencions telefòniques, se’n van obtenir 7 queixes i 6 consultes, totes fetes per persones residents a Manresa i versaven en consum (electricitat i gas), salut, medi ambient i tributs, entre altres.

L’equip de la Síndica de Greuges de Catalunya va atendre ahir, 3 d’octubre, 12 persones residents a Manresa, 6 de les quals van fer queixes i 5 van fer consultes i una va presentar queixa i va fer també consulta. D’aquestes queixes, 3 anaven adreçades a l’Ajuntament de Manresa.

En aquesta ocasió, l’equip de la Síndica va atendre de forma telemàtica, per telèfon o videotrucada. Les problemàtiques plantejades van ser, entre d’altres, temes relacionats amb consum (electricitat i gas), medi ambient, sanitat i tributs, entre altres.

Per concertar entrevista calia haver enviat prèviament un missatge al correu electrònic sindic@sindic.cat o bé haver trucat al telèfon gratuït 900 124 124.

La darrera visita que havia fet l’equip del Síndic a Manresa va ser l’1 de juny passat i  atendre 17 persones, 10 de les quals van fer queixes i 7 van fer consultes. D’aquestes queixes, 2 anaven adreçades a l’Ajuntament de Manresa.

Cal recordar que el 30 de juny passat el Parlament de Catalunya va escollir a Esther Giménez-Salinas com a nova Síndica de Greuges de Catalunya i va rellevar en el càrrec a Rafael Ribó Massó, que ha estat Síndic els darrers divuit anys. Esther Giménez-Salinas es converteix en la primera dona en qui recau aquesta responsabilitat. La nova síndica va ser rectora de la Universitat Ramon Llull i vocal del CGPJ i ocuparà el càrrec els pròxims sis anys sense poder ser reelegida.

La Síndica té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament. També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc.

Aquestes atencions a la ciutadania s’emmarquen dins el conveni singularitzat signat entre l’Ajuntament de Manresa i el Síndic de Greuges, que va ser prorrogat a finals de 2021 per quatre anys més, i a través del qual aquesta institució es compromet a fer quatre visites anuals per atendre els manresans i manresanes, fer un informe i una visita anual al Ple municipal per donar compte de la seva actuació a Manresa.