menu
Imatge de fons
CAT Acull

Comunicació

     
  • Elaboració i implementació d’un pla de comunicació amb l’objectiu de projectar la marca Manresa al públic final. Tant els mitjans com els missatges s’han d’adaptar als mercats i segments objectius.  Inclusió dels productes creats i l'estratègia definida en l’actual pla de màrqueting i promoció.
  • Desenvolupament d'un calendari amb totes les accions anuals a realitzar amb els mitjans de comunicació identificats al Pla de comunicació, posant especial interès als mitjans dels mercats estratègics (Barcelona, Costa Barcelona i Paisatges Barcelona) i als mercats d’alt potencial (resta de Catalunya).  Contactar amb els mitjans de comunicació seleccionats i negociar contractes anuals de col·laboració . Tanmateix, amb l’objectiu de projectar la marca turística Manresa al mercat nacional i internacional, fa falta treballar conjuntament amb l’Agència Catalana de Turisme (ACT) per aprofitar la seva capacitat d’arribar a altres mercats.  Posar especial interès en els principals productes estratègics a banda de la resta.
  • Elaboració periòdica de notes de premsa, facilitant-les als principals mitjans inclosos al pla de mitjans de comunicació, per tal de potenciar la presència de Manresa als diferents mitjans.
  • És important posar èmfasi en estar presents a les xarxes socials, per tal d’arribar més ràpidament a diferents segments del mercat i crear comunitat vinculada al municipi. Avui dia les xarxes socials han esdevingut un canal idoni per arribar d’una manera directe i ràpida a gran part de la població. Com a mínim es recomana gestionar de forma activa perfils a Facebook, Instagram, Twitter, Tripadvisor i Google Business.
  • Així doncs, cal potenciar la interacció amb perfils socials d’altres marques de la destinació o de l’entorn (Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona, Agència Catalana de Turisme, Catalunya Experience, Bages Turisme, DO Pla de Bages, Geoparc i el Parc de la Sèquia) per tal de maximitzar la visibilitat de les publicacions relatives a la destinació, productes, accions i activitats de Manresa.
  • Elaboració i distribució quinzenal o mensual d’un butlletí de noticies relacionades amb el turisme en el format newsletter. 
  • Creació i manteniment de base de dades de gent interessada en rebre informació turística del municipi (utilitzar la web, les xarxes socials i les oficines de turisme com a punts de suscripció a la newsletter) 
  • Incloure a la newsletter la informació relativa als esdeveniments propers, campanyes, ofertes i descomptes, etc., compartir-hi accions de futur i  utilitzar-la com un instrument de comunicació interna i de màrqueting directe.
  • És imprescindible despertar entre la població local i entre els professionals locals del sector turístic i els sectors afins, una mentalitat hospitalària i oberta al turisme. Per tant, és important posar èmfasi en el desenvolupament de mesures de sensibilització les quals afavoreixin a la implicació de la població local així com dels empresaris del sector, per tal que contribueixin de forma activa en el correcte desenvolupament del turisme del municipi. Per tal de contribuir en la implicació dels professionals del sector turístic del municipi, es podria desenvolupar un petit manual de bones pràctiques per a tots els empresaris del sector.