Govern obert i transparència

Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 16 de maig de 2024

Dimarts, 14 de Maig de 2024
Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 16 de maig de 2024

Resolució

 

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

  • Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.

  • Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.

  • Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.

  • Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  • Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.


Per tot això, com alcalde president,

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 5, amb caràcter ordinari, per al dia 16 de maig de 2024, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.1.-     Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 4, del dia 18 d’abril de  2024.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

 

2.1.-     Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 30 d’abril de 2024, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Març 2024. (INT.DON 2024000016).-

 

2.2.-     Donar compte de l’informe trimestral d’Intervenció, de 30 d’abril de 2024, relatiu a les dades d’execució del pressupost corresponent al 1r trimestre de 2024. (INT.DON 2024000017).-

 

2.3.-    Donar compte de l’informe d’Intervenció, del 3 de maig de 2024, relatiu al càlcul de l’estabilitat pressupostària relacionat amb l’expedient de modificació de crèdits  P16/2024. (INT.DON 2024000018).-

 

2.4.-     Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria, de 2 de maig de 2024, sobre la llei 15/2010, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials – 1r trimestre 2024. (TRE.MOR 2024000002).-

 

2.5.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 6284, de 16 d’abril de 2024, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T13/2024. (PRE.MOD 2024000013).-

 

2.6.-    Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 7326, de 2 de maig de 2024, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T14/2024. (PRE.MOD 2024000014).-

 

2.7.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 7196, de 30 d’abril de 2024, sobre la incoació d’expedient per concedir la Medalla de la ciutat al Mèrit Cívic, a Sebastià Catllà Calvet. (CUL.HON 2024000001).-

 

2.8.-  Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 7461, de 3 de maig de 2024, sobre avocació de la competència delegada a la Junta de Govern Local per a l’aprovació del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Manresa i Bàsquet Manresa, SAE, per fomentar l’esport i la imatge de la ciutat. (AJT.DCP 2024000030).-

 

 

3.         ALCALDIA

 

3.1.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’autorització al Consorci del Bages per a la Gestió de Residus per convocar una plaça de la seva plantilla de personal. (SGR.ENS 2024000004).-

 

3.2.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la minuta del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Manresa i l’entitat Bàsquet Manresa, SAE, per fomentar l’esport i la imatge de la ciutat. (AJT.CNV 2024000039).-

 

 

4.         ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

4.1       Regidoria delegada de Presidència

 

4.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, del Pla d’Actuació Municipal (PAM) de Manresa 2023-2027. (AJT.DIC 2024000057).-

 

4.2                   Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert

 

4.2.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la revisió anual del Padró municipal d’habitants, amb referència a 1 de gener de 2024. (AJT.DIC 2024000044).-

 

4.3                   Regidoria delegada d’Hisenda

 

4.3.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’autorització de la modalitat de despesa plurianual per afrontar la contractació de les obres de la Fase 1 del “Projecte de rehabilitació de l’edifici de l’Anònima Manresana”. (AJT.DIC 2024000055).-

 

4.3.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la ratificació de l’acord de la Junta de Govern, de 30 d’abril de 2024, sobre aprovació de la modalitat de despesa plurianual per afrontar la contractació de l’assistència tècnica per a la redacció del “Projecte executiu d’edifici administratiu destinat a arxiu comarcal del Bages i a oficines municipals”. (AJT.DIC 2024000059).-

 

4.3.3.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de reconeixements extrajudicials de crèdit a favor de diversos proveïdors. (INT.FIS 2024000041).-

 

4.3.4.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P15/2024, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2024000015).-

 

4.3.5.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P16/2024, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2024000016).-

 

 

5.         ÀREA DE TERRITORI

 

5.1       Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

5.1.1.-  Dictamen sobre aprovació definitiva, si escau, de la “Modificació puntual del Pla especial Fàbrica Nova. Usos educatius i tecnològics”. (PLA.PES 2024000001).-

 

5.2       Regidoria delegada d’Acció Climàtica

Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

5.2.1.-  Dictamen sobre arovació, si escau, del Pla d’Acció per a la Transició Agroecològica de Manresa. (AJT.DIC 2024000053).-

 

5.3       Regidoria delegada d’Acció Climàtica

 

5.3.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la 3a modificació del contracte dels serveis de recollida de residus municipals i neteja viària del municipi de Manresa. (CON.EXE 2024000056).-

 

 

6.         ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

 

6.1       Regidoria delegada de Cultura i Llengua

 

6.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la designació amb el nom de Rotonda del PTV, la rotonda existent en la confluència de la carretera de Viladordis i l’Av. dels Països Catalans. (OSC.CUL 2024000002).-

 

6.2       Regidoria delegada d’Esports i Salut

 

6.2.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la liquidació de la distribució de beneficis de de l’exercici 2022, de la concessió d’obra pública que consisteix en la construcció i explotació d’un complex cívic, cultural, esportiu i de serveis anomenat Complex Nord les Bases. (CON.EXE 2024000045). -

 

 

7.         PROPOSICIONS

 

7.1.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per a la revitalització de locals buits del Centre Històric.-

 

7.2.-   Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per a què el pàrquing de la Reforma s’habiliti com a aparcament dissuasiu.-

 

7.3.-     Proposició del Grup Municipal de Junts per a què Manresa esdevingui la capital catalana de la Francophonie.-

 

7.4.-    Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa, a petició de l’AFA de l’Institut Pius Font i Quer i de l’Assemblea de Treballadors del mateix institut, de suport al rebuig a rebre una 5a línia a 1r d’ESO i un 3r mòdul prefabricat al seu pati.-

 

7.5.-     Proposició dels Grups Municipals d’ERC, Junts, PSC, Fem Manresa, Impulsem i Nacionalista, en suport al Dret a Morir Dignament.-

 

7.6.-     Proposició dels Grups Municipals d’ERC i PSC, d’adhesió a la Declaració promoguda pel Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació davant els crims contra la humanitat a Palestina.-

 

 

8.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-

 

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

9.-        Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

10.-      Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 19, 20, 21 i 22, dels dies 16, 23 i 30 d’abril i 7 de maig de  2024, i de l’acta de la sessió amb caràcter públic núm. 18, del dia 16 d’abril de 2024.-

 

 

11.-      PRECS, PREGUNTES i  INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-