Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Sol.licitud de certificat d'inscripció o de cancel·lació al Registre Municipal d'Unions Estables no matrimonials de parella.

Dades del tràmit

  • Descripció del tràmit: Aquest tràmit té per objecte obtenir un certificat de la inscripció o la sol·licitud de la cancel.lació de la inscripció en el Registre d'Unions Estables no matrimonials de parella.
    ES FA CONSTAR QUE PER ACORD DE PLE, DE 20 D'ABRIL DE 2017, ES VA APROVAR LA SUSPENSIÓ D'AQUEST REGISTRE, AMB MOTIU DE L'ENTRADA EN VIGOR DEL REGISTRE DE PARELLES ESTABLES DE CATALUNYA (ORDRE JUS/44/2017, DE 28 DE MARÇ).
  • Quan es fa?: Els dos membres de la parella poden sol.licitar el certificat de la inscripció en aquest Registre quan ho considerin oportú.
    Les anotacions que facin referència a la cancel.lació d'una unió de convivència no matrimonial, per qualsevol de les causes previstes a l’article 234.4 de la Llei 25/2010, de 29 de juliol, del Llibre Segon del Codi Civil de Catalunya relatiu a la persona i a la família, podran practicar-se a instància d’un sol membre de la parella.
  • Cost del servei: El cost del certificat és el previst en les ordenances fiscals.
  • Servei i unitats responsables: Servei de Secretaria General
  • Òrgan Competent: Alcaldia
  • Termini màxim de resolució: Un mes a comptar de la data d'entrada de la sol·licitud.
  • Efectes jurídics per no resoldre i notificar dins del temini màxim: Transcorregut el termini d'un mes (a comptar des de la data de registre de la sol.licitud de cancel·lació (art 21 de la Llei 39/2015) sense resoldre expressament i notificar-ho, la petició es regularà, en cada cas, pel que s'estableix a l'article 24 de la Llei 39/2015.
  • Última revisió: 24/04/2017

Qui ho pot demanar

  • Interessat/da: Persones que voluntàriament hagin constituït una unió de convivència no matrimonial.
  • Interessat/da: Persones que requereixin d'aquesta informació per a la realització d'un tràmit.
  • Representant:

Requisits

  • Persones interessades.

Com es fa

  • Oficina d'atenció al ciutadà (OAC) Pl. Major, 1
    Mitjà: Presencialment
    Horari: De dilluns a dijous de 08:30h a 18h, els divendres de 08:30h a 15h (de l'1 de juliol al 15 de setembre de 08:30h a 17h i de 08:30h a 14h respectivament). Mes d'agost de 09h a 14h.

Documentació a aportar

  • Sol.licitud de certificat
    Obligatori
    Descarregar document: Prem aquí per descarregar
    Presentacio: Presencial
    Signat: Si

  • Sol.licitud de cancel.lació
    Obligatori
    Descarregar document: Prem aquí per descarregar
    Presentacio: Presencial
    Signat: Si

  • DNI dels dos membres de la parella o document acreditatiu de la identitat, vigent.
    Obligatori
    Presentacio: Presencial
    Signat: No

Normativa

  • ORDRE JUS/44/2017, de 28 de març, per la qual s'aprova el Reglament del Registre de parelles estables de Catalunya (DOGC núm. 7341, de 31-3-2017)

Més informació

  • Secretaria General (Pl. Major, 1, 1a. planta): De dilluns a divendres de 9 a 14 h

Destaquem

Notícies

Agenda

Directori

Plànol guia


Mapa web | Informació i Crèdits
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat