Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

L'Ajuntament de Manresa contracta 41 persones aturades

Imatge de la notícia
22/01/2019

S’ha prioritzat en la contractació a persones de més de 45 anys que no rebien cap prestació, persones destinatàries de la renda garantida de ciutadania,  i dones en situació d’atur preferentment de llarga durada, de més de 55 anys o víctimes de violència de gènere.  Les contractacions són de 6 o 12 mesos i la majoria ja comencen a treballar la setmana vinent.


 

En el marc del Programa Treball i Formació del 2018 impulsat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el del CIO (Centre d’Iniciatives per l’Ocupació), l'Ajuntament de Manresa ha contractat 41 persones aturades. Amb la creació directa d'ocupació, des de l'Ajuntament de Manresa es vol oferir experiència laboral durant un temps determinat a persones amb especials dificultats d'inserció perquè puguin fer un salt al món laboral.

 

Aquesta política s’emmarca en el Pacte de Ciutat, concretament en l’actuació en l’àmbit de la promoció econòmica i foment de l’ocupació, i la gestió òptima de  les convocatòries de les administracions competents pels Plans d’Ocupació.

 

Per aquesta edició, el col·lectiu prioritari definit pel Servei d’Ocupació de Catalunya són persones preferentment majors de 45 anys inscrites com a demandants d’ocupació. Els candidats/es seleccionats s’agrupen en tres grans grups segons preveu la convocatòria:

 

  • Línia PANP: persones no perceptores de prestació per desocupació o subsidi.
  • Línia PRGC: persones destinatàries de la renda garantida de ciutadania.
  • Línia DONA: dones en situació d’atur preferentment de llarga durada, de més de 55 anys o víctimes de violència de gènere. Aquest és el segon any consecutiu que s'implanta aquesta línia exclusivament destinada a dones.

 

El programa es va iniciar el passat mes de desembre, amb la contractació de 3 persones que realitzen tasques de neteja, de peonatge i tasques d’auxiliar d’equipament, una de cada línia del programa.

 

Pel que fa als 38 treballadors/es restants iniciaran el seu contracte la setmana vinent i s’ubicaran en diferents àrees de l’Ajuntament de Manresa, realitzant tasques de manteniment, d’auxiliars d’equipament, neteja i auxiliars administratius.

 

Durant la seva estada a l’Ajuntament, les persones beneficiàries d’aquest programa participaran a diferents mòduls amb de certificats de professionalitat per tal de millorar les seves competències tècniques i/o transversals i així millorar les possibilitats d'ocupabilitat en un futur. Així doncs es preveu, durant el període de contractació, fer un seguiment i acompanyament a la inserció per part del personal tècnic coordinador del programa.

 

En aquesta edició, hi ha 17 persones amb un contracte de 12 mesos i la resta de contractes, 24, tindran una durada de 6 mesos.

 

 

 

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat