Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

El Síndic de Greuges vindrà a Manresa el dilluns 10 de desembre per atendre les consultes i queixes dels ciutadans

09/11/2018

L’equip del Síndic atendrà els ciutadans i ciutadanes al Centre Cultural el Casino de 9.30 a 15 hores. Prèviament, cal concertar entrevista trucant al telèfon gratuït 900 124 124 o enviant un correu electrònic a sindic@sindic.cat

 

L'equip itinerant del Servei d'Atenció a les Persones del Síndic de Greuges de Catalunya a Manresa atendrà, el dilluns 10 de desembre de 9.30 a 15 del migdia, les queixes i consultes dels manresans i manresanes al Centre Cultural el Casino, al passeig Pere III, 27.

 

Per concertar una entrevista es pot enviar un missatge al correu electrònic sindic@sindic.cat o també trucar al telèfon gratuït 900 124 124.

 

El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament.

 

També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc.

 

Les visites del Síndic a Manresa augmenten la freqüència

 

L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i el Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, van signar un conveni de col·laboració, el 18 d’octubre de l’any passat,  en el qual es van concretar diversos acords entre els quals destaca l’augment de la freqüència de visites de l’equip del Síndic a la capital del Bages, que va passar d’una visita a l’any a, com a mínim, quatre, cadascuna en un districte diferent de la ciutat, i també quan per qüestions d'eficiència es requereixi.

 

Igualment, el Síndic ha de trametre a l'Ajuntament un informe anual que reculli la situació de les queixes i consultes que facin referència al municipi i també pot duu a terme tasques de mediació.

 

En el conveni, el Síndic es compromet, també, a donar la màxima celeritat a la tramitació de les queixes, i per fer-ho s'estableix un procediment basat en una plataforma informàtica d'intercanvi d'informació entre administracions.

 

Al seu torn, l'Ajuntament ha d’editar el material i promoure les diverses vies d'accés al Síndic per donar-lo a conèixer entre la població. Per aquest motiu ha d’ncloure l'enllaç del Síndic i les vies d'accés al web municipal.

Destaquem

Notícies

Agenda

Directori

Plànol guia


Mapa web | Informació i Crèdits | Política de privacitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat