Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Xerrada oberta al públic a Manresa sobre les clàusules sòl, demà

Imatge de la notícia
21/03/2017

La xerrada pretén donar a conèixer les opcions de reclamació que tenen els usuaris arrandel reial decret aprovat recentment pel Govern de Madrid sobre mesures urgents de protecció als afectats per aquestes clàusules. L'Ajuntament de Manresa també ajuda a detectar l’existència de clàusules sòl en els préstecs hipotecaris a les Oficines d'Atenció Cituadana, on personal de l'Ajuntament ha estat format recentment per poder orientar i assessorar en aquest àmbit.


 

Aquelles persones que puguin veure’s afectades per les conegudes clàusules sòl tindran una oportunitat demà, dijous dia 23 a les 18h, de conèixer les seves possibilitats a l’hora de reclamar i també per resoldre dubtes al voltant d’aquestes clàusules. El Consell Comarcal del Bages (Muralla Sant Domènec, 24) acollirà una xerrada oberta al públic demà, per tal d'ajudar aquelles persones afectades.

 

Després que diferents sentències hagin determinat la retroactivitat de la nul·litat de les clàusules, el Govern de Madrid va aprovar el  Reial Decret-llei 1/2017 de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sòl.

 

Aquest reial decret conté un procediment voluntari de reclamació, però pot comportar també alguna complicació d’interpretació a la ciutadania. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Manresa, tal com es va aprovar al ple municipal de febrer, va aprovar una proposició en què l’Ajuntament de Manresa es compromet a posar en marxa un servei d’atenció a la ciutadania amb la finalitat d’ajudar a detectar l’existència de clàusules sòl en els préstecs hipotecaris i, si és el cas, a presentar les reclamacions davant les entitats financeres.

 

Per aquest motiu, s’ha encarregat de formar a personal de les Oficines d’Atenció Ciutadana en temes d’intermediació en deutes relacionats amb l’habitatge, amb la finalitat d’atendre les consultes que es plantegin. Així, poder posar a disposició de la ciutadania un servei d’auxili en la interpretació de l’escriptura d’hipoteca i en la preparació de tota la documentació que s’haurà de presentar per formular la reclamació.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat