Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]

L'Ajuntament de Manresa posa en marxa la 2a edició del programa de suport a autònoms i microempreses SOS Mentoring

L'Ajuntament de Manresa posa en marxa la 2a edició del programa de suport a autònoms i microempreses SOS Mentoring


10/06/2021

L’Ajuntament de Manresa impulsa SOS Mentoring, un programa de voluntariat per ajudar les petites empreses a fer front a la crisi derivada de la Covid-19, i encarar la reactivació econòmica.

 

Després de la situació vívida per la pandèmia de la Covid-19 que va paralitzar l’activitat econòmica, la situació d’incertesa esdevinguda pel que fa a la continuïtat dels negocis i el manteniment dels llocs de treball d’autònoms i microempreses, ens ha portat a posar en marxa una nova edició del programa SOS Mentoring, donat l’èxit de l’anterior edició.

 

Des del CEDEM (Centre de Desenvolupament Empresarial), a la convocatòria del 2020, es van captar 11 nous mentors i es van fer 14 parelles de mentoring, situant-nos com el segon municipi de la província amb més relacions de mentoratge establertes, darrere el Consell Comarcal del Maresme.

En total, a la província de Barcelona, es van establir 145 relacions de mentoratge i es van formar un total de 126 nous mentors. Un 77% de les empreses participants eren empresaris/es individuals (autònoms/es).

Amb aquests resultats, l’Ajuntament de Manresa s’ha sumat de nou al SOS Mentoring, un programa de voluntariat en què persones empresàries i directives amb experiència ajuden el col·lectiu d’autònoms i les microempreses a prendre les decisions necessàries per a fer front a aquesta nova crisi, contenint el seu impacte i projectant la continuïtat de les seves activitats professionals i empresarials. La iniciativa parteix de la Fundació Autoocupació i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

 

Els beneficiaris poden ser persones autònomes i microempreses de qualsevol sector, amb el negoci en marxa, amb perspectives de futur i amb necessitat d’acompanyament.

 

Les persones mentores son empresàries i directives provinents de qualsevol sector, amb experiència en la gestió, amb visió global de negoci, amb voluntat d’ajudar i amb disponibilitat de temps.

 

A cada beneficiari se li assigna un mentor/a que l’acompanyarà, durant un període de tres a sis mesos en la presa de decisions que facin viable el seu negoci, ajudant-los a diagnosticar bé la seva situació actual, elaborar i implementar un pla d’acció per a fer front a la crisi derivada de la Covid-19 i encarar la reactivació del negoci. El sistema de suport es realitza a través de videoconferències i tallers formatius adaptats a les necessitats actuals, transformació digital, redefinició del model de negoci, estratègies de màrqueting digital i resiliència personal.


Les persones interessades a participar en el programa com a beneficiàries es poden inscriure a través de la pàgina web del CEDEM  https://www.manresa.cat/cedem o per més informació o com a mentores voluntàries per correu electrònic a cedem@ajmanresa.cat  o trucant al 93 8787625.

CEDEM – Centre de Desenvolupament Empresarial - Palau Firal de Manresa - C/ Castelladral, 5-7, Polígon Industrial Els Dolors 08243 Manresa +34 93 878 76 25 - cedem@ajmanresa.cat | Mapa web