Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]

 Ajudes a les empreses per a la contractació de persones en situació d'atur

Ajudes a les empreses per a la contractació de persones en situació d'atur


L'Ajuntament convoca, mitjançant procediment en règim de concurrència competitiva, la concessió d'ajudes a les empreses   per a la contractació de persones en situació d'atur.

Aquestes ajudes s'instrumentaran a través de 2 línies diferents:

Línia A: Ajudes a les empreses i/o entitats, treballadors o professionals  autònoms  per a la contractació de persones aturades per desenvolupar algun projecte d'interès general o social inclòs en el Pacte de Ciutat.

Beneficiaris, empreses i/o entitats, legalment constituïdes, siguin persones físiques o jurídiques, que contractin persones en situació d'atur durant un període mínim de 3 mesos per desenvolupar un projecte d'interès general o social comprès en algun dels àmbits establerts al Pacte de ciutat, publicat al web municipal (http://www.manresa.cat/web/article/5854-pacte-de-ciutat-2015-2019).

També podran ser beneficiaris els treballadors o professionals per compte propi o autònoms, sempre i quan contractin treballadors per compte aliena.

En qualsevol cas les persones beneficiàries hauran d'estar domiciliades al Bages o tenir un centre de treball al Bages. 

L'Ajut consistirà en cobrir el 100% dels costos salarials de la contractació del treballador/a fins a un màxim de 6 mesos.

Línia B: Ajudes a les empreses i/o entitats per a la contractació de persones aturades.

Beneficiaris, empreses i/o entitats, legalment constituïdes, siguin persones físiques o jurídiques, que contractin persones en situació d'atur durant un període mínim de 3 mesos.

També podran ser beneficiaris els treballadors o professionals per compte propi o autònoms, sempre i quan contractin treballadors per compte aliena.

En qualsevol cas les persones beneficiàries hauran d'estar domiciliades al Bages o tenir un centre de treball al Bages. 

L'Ajut consistirà en cobrir el 50% dels costos salarials de la contractació del treballador/a fins a un màxim de 6 mesos. En el cas que es contracti a una persona inclosa en el col·lectiu de risc d’exclusió social aquest percentatge serà del 75% del costos salarials.

Normativa i documentació a presentar:

A  la part superior dreta d'aquesta mateixa pàgina, trobareu:

  • La normativa, que estableix els criteris i condicions per a sol.licitar les subvencions.
  • Els documents a presentar, segons la línia que es vol sol·licitar.

Presentació de sol·licituds:

El termini de presentació és del 21 de desembre de 2017 al 15 de gener 2018 (probablement prorroga del termini fins a 30 de gener de 2018).

La documentació es pot presentar:

  • Telemàticament: a través d'aquest enllaç, o bé

  • Presencialment: a l'oficina d'atenció al ciutadà (OAC), situada a la Plaça Major núm. 1, en el següent horari d'atenció al públic (de dilluns a dijous de les 8:30h a les 17:00h i divendres de 8:30h a les 14:00h) o bé en  qualsevol altre registre descentralitzat de l'Ajuntament en horari d'atenció: de les 8:30h a les 13:30h.

En qualsevol cas, estaran obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració i per tant hauran de formalitzar la sol·licitud a través de mitjans electrònics les persones següents: 

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense  personalitat jurídica.
  • Aquelles que exerceixin una actuació professional per la qual es requereixi col·legiació obligatòria.
  • Aquelles que representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

CEDEM – Centre de Desenvolupament Empresarial - Palau Firal de Manresa - C/ Castelladral, 5-7, Polígon Industrial Els Dolors 08243 Manresa +34 93 878 76 25 - cedem@ajmanresa.cat | Mapa web